5 tuti síparadicsom karnyújtásnyira - Irány Szlovénia, ha te is a téli sportok szerelmese vagy

Egy korábbi élménybeszámolómban már írtam róla, hogy Szlovénia egy kis csoda, most azonban egy másik oldalát is szeretném bemutatni ennek a sokoldalú országnak. Idén januárban volt szerencsém egy remek sítúrán részt venni, ahol ismét bebizonyosodott számomra: azon túl, hogy Szlovénia gyönyörű, minden adott ahhoz, hogy felejthetetlen síélményekben legyen részünk szomszédainknál.

Rogla sportközpont, családoknak és kezdőknek

Bevallom őszintén, tizenéves koromban volt utoljára síléc a lábamon (most 30 éves vagyok…), így volt bennem némi félelem a túra előtt, hogy vajon vissza jön-e a sítudásom. Szerencsére az első napon a Roglában található központban kezdtünk, ami tanulók/kezdők számára kiváló terep. Szinte azonnal visszajött minden mozdulat és emlék (nagyon szerettem régen ezt a sportot), és már az első napot is tudtam élvezni, bár az időjárásunk nem volt a legkedvezőbb, köd és hideg fogadott minket.

Mindamellett, hogy ez egy oktatóközpont is, családok számára talán az egyik legoptimálisabb síterep. Van itt kifejezetten gyerek-kompatibilis pálya, de akár egy jó kis fekete partot is bevállalhatunk, ha vadulni szeretnénk egy kicsit. Roglában ezentúl van minden, amit csak szeretnénk: síovoda(!), sí és snowboard oktatás, bobpálya, sípálya közeli remek éttermek, szállások.

Távolság Budapesttől: 392 km
Pályák hossza: 12 km

Vogel, a csúcsszuper síközpont

A Bohinjban található Vogel síparadicsomban eltöltött egy nap számomra az egyik legjobb élmények közé tartozott. Érdekessége, hogy természetes havon síelhetünk, egész szezonban. Kiváló családoknak és haladó síelőknek egyaránt, de a snowboard szerelmeseinek is élvezetes sportolási lehetőséget nyújtanak a pályák. Volt is lehetőségünk kipróbálni ezt a látványos és ránézésre „könnyűnek” tűnő sportot, de gyorsan lecseréltük a deszkát sílécre.

Nem szeretnék senkit elrettenteni: meg lehet tanulni snowboard-ozni, hatalmas élmény, de erre néhány óra oktatás nem elég. Ha nagyon csábít minket ez a sport, érdemes előtte egy több alkalmas, műpályás oktatáson részt vennünk, hogy amikor már élesben megyünk, meglegyenek az alapok. És még így is számoljunk azzal, hogy az első néhány nap az esésekről fog szólni. A Vogel síközpontban nem kifejezetten nehéz terepeket találunk, (fekete pálya például nincs), viszont annál gyönyörűbb környezetben, csodálatos napsütésben élvezhetjük a sportolás minden szépségét.

Távolság Budapesttől: 546 km
Pályák hossza: 22 km
Szállás tipp: Eko Hotel
Étterem tipp: Resje étterem

A cikkhez tartozó galéria:

Oldalak

Sztárok
Zac Efron, hírnevének megszerzése óta rengeteget utazik, mikor munkaügyben, mikor egyszerűen kikapcsolódás céljából. Ennek ellenére sok éven át megőrizte kaliforniai gyökereit, így mindenkit...
Lifestyle
Persze mind tudjuk, hogy a kávé lendületet és energiát ad, na meg persze nagyon finom és sokunk számára elmaradhatatlan kiegészítője a reggeleknek, valójában viszont még ettől is sokkal több rejlik...
Sztárok
György hercegnek számos regulának kell megfelelnie, melyek között van olyan, ami azt szabályozza, milyen ruhák alkothatják a gardróbját.