Síelés pici babával? Teszteltük a sípályákat! 3. nap

A hegy babás felfedezése után már alig várta a férjem, hogy snowboardjával kipróbálja a jobbnál jobb nassfeldi pályákat.

Friss levegő wellness helyett

Harmadnap úgy döntöttünk, teszteljük a sípályákat. Pontosabban a férjem, mert én ugye Sugival terveztem a napjaimat, így nem is hoztam felszerelést. Viszont azért egy kis túrára ismét vevők voltunk. Szívesebben mentünk a hegyre friss levegőt szívni és hegycsúcsokat csodálni wellnessezés helyett. Medencében lubickolni tudunk itthon is, de ilyen sok és ilyen magas hegyet Magyarországon sajnos nem találunk. Egyébként nagy meglepetésemre – és megnyugvásomra – több kismamával és babával is találkoztunk a hegyen, az anyukák vígan tologatták babakocsiban kicsinyeiket (mindezt persze a hóban).

Séta a hegycsúcson

Így amíg férjem csúszott, mi fent sétáltunk a hegycsúcson és csodaszép fotókat készítettünk. Kipróbáltuk a „FotoPontot”: egy automata konzol segítségével gyönyörű panorámás képet készíthetünk magunkról, ami felkerül a nassfeld.at oldalra, ahonnan később le lehet tölteni. Persze fotót csinálni magunk is tudunk, és csináltunk is rengeteget, de az automatás fotózás mégis olyan kis aranyos dolog, amivel az osztrákok kedveskednek a síelőknek.

Ezért is szeretjük annyira Ausztriát – a turisták olyan körültekintően el vannak látva minden földi jóval és érdekes programmal, praktikus lehetőséggel, hogy azt ennél jobban nehéz lenne kitalálni, megszervezni.

Ebédidőben természetesen ismét megcéloztuk a hegycsúcson lévő Kofel Alm hüttét. A kilátás mellett az ételek is páratlanok, persze nem hagytuk ki a síeléskor szinte kötelező palacsintatészta levest és gőzgombócot sem! A hely pörgős és autentikus, a jópofa formaruhába öltöztetett személyzete pedig külön dicséretet érdemel.

Lássuk a sípályákat!

A sípályákat tekintve is csak pozitívumokról tudunk beszélni; a rengeteg sípálya mind hóbiztos, karbantartott és szuperhosszú. A pályák nagy része meglepően széles, így kisebb a balesetveszély is, és nagyobb tér áll rendelkezésre a „kreatívkodásra” is.

A férjem imádta, hogy nem szűk pályákon kell csúsznia, így sokkal jobban megélhette „a szabadság élményét”. A nassfeldi régióban 110 km összefüggő pálya van, amihez 30 sílift kapcsolódik, így akár egy hét után is talál magának az ember felfedezendő területet. A pályarendszer számunkra legmegdöbbentőbb része, hogy az 1900 méteres hegycsúcsról le lehet csúszni egészen a völgyig (610 méter), ahol a szállodánk is volt. Ez összesen 7,6 km folyamatos csúszást jelent, ami igen impozáns a tapasztaltabb síelők számára is.

A pályákon lépten nyomon hóágyúkat látni, így ha esetleg a természet kevésbé kegyes a síelőkhöz, itt akkor is jó körülmények között lehet csúszni. Férjem legszívesebben meghosszabbította volna a telelésünk, annyira imádta a pályákat és a januárhoz képest meleg időt.

Egy videó, hogy átéld a nassfeldi csúszást!

Olasz paszta és pizza

A férjem természetesen a hazaindulásunk napjának felét is a hegyen töltötte, de én Sugival már nem mentem fel a hegyre. Úgy döntöttünk, sétálunk egy nagyot a faluban, bepakolunk a bőröndökbe, míg a papa utoljára csúszik egy nagyot. A szállodában ajánlottak egy házias kis olasz éttermet, ami Nassfeld olaszországi részén található. A hazaindulás előtti logisztikai bravúrt követően kora délután elindultunk Olaszország felé, hogy a pihenést egy remek pizzával és pasztával búcsúztassuk. Nem kell megijedni, az olasz határ kb. 10 percnyi autóútra van Tröpolachtól, az ajánlott étterem (Livio Restaurant) pedig a határ szomszédságában. Kár lett volna kihagyni, valóban páratlan pizzát és pasztát kínál az étterem! És persze a személyzet is azt hozta, amit egy olasz étteremtől elvárunk: bájosan szívélyes olaszos kiszolgálást.

Gyerekekkel is bátran

Tetszik az oldal?
Nyomj itt egy nagy
Tetszik-et és gyere
máskor is!
Sugi hazafelé egy picit nehezebben viselte az utat, de végül sikerült elaltatni, így viszonylag kevés nyöszörgéssel megúsztuk a hazautat is. Este tízre értünk haza, Sugi saját ágyában folytatta az alvást.

Plusz információként: a kicsit nagyobb gyerekkel érkezőknek még több érdekes programot kínál a régió; a 3 évnél idősebb gyerekek esetén a szállodában van lehetőség egész napos gyerekfelügyeletre, bár ilyen idősen már el is kezdhet a picur síelni/snowboardozni tanulni. Ehhez vannak megfelelő síiskolák a hegyen, ahol egész nap foglalkoznak a kicsikkel, így a szülők is maximálisan kiélvezhetik a pályák nyújtotta élményeket. Ráadásul az idei szezonban a 10 év alattiak számára ingyenesen biztosított a teljes részvétel, amiről bővebb leírás itt érhető el.

Számunkra hatalmas élmény volt az első komolyabb babás utazásunk, így mindenkit bátorítani szeretnék, hogy ne aggódjon, ha megfelelően előkészítve indulnak útra, akkor sok közös élménnyel erősödhet a baba-mama-papa kapcsolat!

Itt összeszedtem azt is, hogy milyen csúcsszuper vagy éppen agyament dolgok miatt érdemes a nassfeldi pályát felfedezni: Katt ide!

Femcafe tipp

Nassfeldre kedvezményes utak és csomagok foglalhatóak a régió magyarországi irodájában, ahol minden megvásárolt felnőtt síbérlet mellé ajándék sí aláöltözőt is kapunk!

Nassfeld Iroda Magyarország
1052 Budapest, Fehérhajó u. 8-10.
Telefon: 06 1 329-6355
[email protected]

Fotók: Femcafe

Oldalak

Egészség
Talán sosem gondoltad volna, de bőrünk bizony rengeteget elárul egészségügyi állapotunkról, olyannyira, hogy egy bőrgyógyász már ránézésre is meg tudja állapítani, ha valamilyen komolyabb...
Lifestyle
Vannak bizonyos élelmiszerek, amiket a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként nagyon is érdemes beépíteni az étrendbe, különösen azoknak, akiknek hosszú időn át rossz a hangulata.
Sztárok
Balogh Levente arról is lerántotta a leplet, milyen autók állnak nála otthon a garázsban. Nem szereti látványosan szórni a pénzt, ráadásul a lányai sem akarnak visszaélni hírnevével.