Ezért kerekdedek a repülőgépek ablakai szögletes helyett
A repülőn ülve biztosan sokan gondoltunk már arra, miért lekerekítettek a gép ablakai. Most eláruljuk.
Miért kerekdedek a repülőgépek ablakai?
Amikor legutóbb repülőn ültem - és épp nagyon igyekeztem egy Instagram gyanús képet alkotni a trendi naplementéről - elgondolkoztam azon, miért lekerekítettek a gépek ablakai szögletes forma helyett. Biztos nem én vagyok az első, akinek ez feltűnt, a magyarázat a felvetődő kérdésre pedig tudományos és katasztrofális is egyben.
Az első még szögletes ablakokkal állt forgalomba
Az első sugárhajtású utasszállító, a "de Havilland Comet" 1952-ben állt forgalomba, ennek a gépnek még szögletes ablakai voltak - írja a Telegraph.co.uk. Az ehhez hasonló repülők praktikusnak bizonyultak, a kisebb légellenállásnak köszönhetően gyorsabban szálltak, mint a képzelet, és kevesebb üzemanyagot emésztettek fel.