Ilyet még nem tapasztaltak a MÁV-nál az utasok, el is kezdtek gyanakodni

Különleges meglepetés várt néhány utasra, akik a MÁV-ot választották. Ez most pozitív volt, és nem negatív.
Az utasok ezért is kezdtek el gyanakodni, hogy valami lehet a háttérben
A közösségi közlekedés szerepe az elmúlt években újra fókuszba került Magyarországon. Egyre többen választják a vonatot, mint fenntartható és gazdaságos közlekedési formát, de ez nem azt jelenti, hogy 100 százalékosan meg is vannak elégedve vele. Azt tudjuk jól, hogy jelenleg még a vasúti közlekedés nem mentes a problémáktól.
A legnagyobb horderejű újítás kétségkívül a késési biztosítás bevezetése volt, amely 2025. június 1-jétől lépett életbe. Az új rendszer értelmében, ha egy MÁV- vagy Volán-járat legalább 20 percet késik, az utasok automatikusan visszakapják a jegyáruk 50 százalékát.
Ez az intézkedés nemcsak az alkalmi utasokat érinti, hanem a bérleteseket is: ha egy adott járat egy hónapban legalább öt alkalommal késett 20 percnél többet, a bérlet árának 10 százalékát térítik vissza. A visszatérítés folyamata rendkívül egyszerű: az online vásárolt jegyek esetében a rendszer automatikusan elindítja a visszautalást, míg a papíralapú jegyeknél a legközelebbi pénztárban lehet érvényesíteni a kompenzációt.
A rendszer bevezetése óta eltelt néhány hét tapasztalatai alapján a késési biztosítás valóban működik. Júniusban például 135 ezer jegy után fizetett vissza a MÁV mintegy 90 millió forintot az utasoknak. Ez azt jelenti, hogy a vasúttársaság bevételeinek több mint 1 százalékát fordította visszatérítésre, ami jelentős előrelépés az utasok jogainak érvényesítése terén.
Most azonban néhány utas különös dolgot tapasztalt a MÁV-nál, ami szintén pozitív volt. Mi történt velük pontosan, azt a galériánkban megmutatjuk neked!

































