Utazás

Ép ésszel felfoghatatlan, mi történik most a magyar vasúttal: 20 éve nem volt példa hasonlóra

Év közben, szeptember 1-től emelik több mint 14 százalékkal a folyamatosan romló állapotú magyar vasúti pálya használatáért fizetendő díjat. Az elmúlt két évtized során nem láttunk példát hasonló döntésre.

Eltér az eddigi gyakorlattól

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület közleményében kiemeli, hogy a hirtelen emelés az eddig alkalmazott gyakorlattól eltér, hiszen a vasúti pályahálózat-működtetőknek (MÁV Zrt., GYSEV Zrt.) két évre előre kell meghirdetni díjaikat, éppen azért, hogy kiszámítható feltételeket és szolgáltatásokat kínáljanak a hazai vasúthálózaton közlekedő több mint 56 vállalkozó vasúti társaság részére - írja az MTI.

Azzal érvelnek, hogy ez felborítja a fuvarozó cégek éves költségvetésének tervezését, miközben a megrendelők egyértelmű elvárása a stabil, éves szinten előre rögzített árazás. A Hungrail kezdeményezi, hogy a versenyképesség ellen ható év közbeni díjnövelés helyett folytatódjanak a már megkezdett versenyképesség javító intézkedések és készüljön egy a vasúti árufuvarozást helyzetbe hozó versenyképességi csomag.
Kattints a további képekért!

Tizenhárom milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től – hívta fel a figyelmet csütörtöki közleményében a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), írja az MTI.

Leadfotó: 123rf

Oldalak

Video Visszatérés a munkába kisgyerek mellől - tippek a szakértőtől
Utazás