A világ 5 legkülönlegesebb nemzeti parkja, amit mindenkinek látnia kell

A világon számtalan csodás nemzeti parkot találhatunk. Vannak köztük olyanok is, amelyekről talán nem is hallottunk soha, pedig egyáltalán nem maradnak el szépségben a legismertebb helyektől. Összegyűjtöttük az öt legszebbet.

Banff - Kanada

Tetszik az oldal?
Nyomj itt egy nagy
Tetszik-et és gyere
máskor is!
Az ország legeslő nemzeti parkja, amelyet 1885-ben alapítottak, és világörökségek listájára is felkerült. Kezdetben a park létrejöttének legfontosabb célja a területen található meleg ásványvíz források védelme volt.

A nemzeti park területe azonban egyre nagyobb lett, így ma már összesen 6641 km2 a park összterülete. A területen három éghajlati öv határozza meg a növényzet jellegét, és számtalan már kihalóban lévő állatfajnak ad otthont ez a gyönyörű nemzeti park.

Akan - Japán

Hokkaidó területén található nemzeti parkot 1934-ben alapították. Legfontosabb nevezetességei közé tartoznak a krátertavak és hévízforrások, valamint a vulkáni eredetű vízforrásokban élő pisztrángok és lazacok.

A vulkáni területnek köszönhetően több hasonló eredetű tavat látogathatunk meg. Itt található a világ egyik legtisztább vizű tavaként emlegetett Ashu is.

Zion - USA

A Zion-kanyont főleg a vörös homokkőből faragta a Virgin-folyó, így egy 24 km hosszú és 800 méter mély kanyonban tehetünk kirándulást, ha ellátogatunk ide.

A területén vízfolyásokat és vízeséseket is találhatunk, és főleg autóval tehetünk nagyobb túrákat, de egyes részeit csak helyi autóbuszokkal közelíthetjük meg. A kanyon egyetlen veszélyforrását a hirtelen lezúduló eső jelenti, amely jelentősen megemeli hirtelen a folyó szintjét.

Oldalak

Lifestyle
A tini-romantika még mindig képes tarolni. Ismét megmutatjuk, hogy mely filmekre kaptak rá a nézők a magyarországi Netflixen!
Sztárok
Zac Efron, hírnevének megszerzése óta rengeteget utazik, mikor munkaügyben, mikor egyszerűen kikapcsolódás céljából. Ennek ellenére sok éven át megőrizte kaliforniai gyökereit, így mindenkit...
Lifestyle
Persze mind tudjuk, hogy a kávé lendületet és energiát ad, na meg persze nagyon finom és sokunk számára elmaradhatatlan kiegészítője a reggeleknek, valójában viszont még ettől is sokkal több rejlik...