A lovag, a filmtekercs és a kard
Cedric Gibbons, az ír-amerikai művészeti igazgató volt az, aki kitalálta a filmtekercs előtt álló, kardot markoló lovag alakját, vagyis a közismert szobrot. A filmtekercs öt karikája az Akadémia díjának eredeti kategóriáit, vagyis a színészeket, a rendezőket, a producereket, a technikusokat és az írókat jelképezte. A kard pedig az iparág jólétének és fejlődésének védelmét szimbolizálta. 1928 elején George Stanley szobrász alkotta meg a terv háromdimenziós változatát. Az arcnélküli, áramvonalas alak alatt mozgott a filmtekercs. A szobrocska eredeti kialakítása nem, a talapzat mérete viszont változott. 1945-ben fogadták el a jelenlegi szabványt.
Fotó: Pinterest
A lovag, a filmtekercs és a kard
Cedric Gibbons, az ír-amerikai művészeti igazgató volt az, aki kitalálta a filmtekercs előtt álló, kardot markoló lovag alakját, vagyis a közismert szobrot. A filmtekercs öt karikája az Akadémia díjának eredeti kategóriáit, vagyis a színészeket, a rendezőket, a producereket, a technikusokat és az írókat jelképezte. A kard pedig az iparág jólétének és fejlődésének védelmét szimbolizálta. 1928 elején George Stanley szobrász alkotta meg a terv háromdimenziós változatát. Az arcnélküli, áramvonalas alak alatt mozgott a filmtekercs. A szobrocska eredeti kialakítása nem, a talapzat mérete viszont változott. 1945-ben fogadták el a jelenlegi szabványt.