Németh S. Szilárd: Világszínvonalú produkció érkezik az ATV-re - Interjú

A csatorna vezérigazgatója az ATV legújabb műsorairól és az újonnan indított csatornájukról, az ATV Spiritről is beszélt.

Elstartolt az ATV Spirit

Újabb televíziós csatornával bővült a hazai kínálat. 2019. január 8-án elindult az ATV új, szórakoztató csatornája az ATV Spirit, ami napi 24 órában sugároz, a kínálatban pedig az egészségügyi műsoroktól kezdve, a sorozatokon, filmeken át a különböző talk-show műsorokig minden megtalálható. Az új adóval egy olyan élményt hoznak el a nézőknek, amiben korábban nem volt részük, egy „közérzeti” jellegű televíziós csatorna indult amely – nevéhez hűen – az ember lelkét irányozza meg, így olyan témájú műsorok lesznek, mint a beszélgető showműsorok, gameshow-ok, életmód és a gasztronómia. A program még nem végleges, de az elhatározás szilárd: az ATV Spirit megszületése és fejlesztése fontos feladata a csatornának 2019-ben, amelynek részleteiről a médiacsoport vezérigazgatóját, Németh S. Szilárdot kérdeztük.

Egy nagyon izgalmas év előtt áll a csatorna. Mióta dédelgette a tervet az ATV, hogy médiacsoporttá bővül?

Két-három éves tervünk vált azzal valóra, hogy elindult az ATV Spirit. Az ATV mostantól több, mint egy tévécsatorna. Van egy közel 300.000 feliratkozóval rendelkező Facebook-oldalunk, egy 100.000 feliratkozót meghaladó YouTube csatornánk, egy frissen indult, jelenleg 20.000 feliratkozóval bíró Instagram-közösségünk és egy napi 170.000 - 200.000 egyedi látogatószámú weboldalunk, amivel bekerültünk a TOP10 legolvasottabb magyar hírportál közé, de ez igaz a Facebook-oldalunkra is. Egy dinamikusan fejlődő intézményrendszerré váltunk.

Az ATV Spirit miben más és miben hasonló, mint az ATV?

Hasonlítanak abban, hogy egyik sem a legfiatalabb nézőket szeretné megszólítani, hanem a 40 és 59 év közötti nőket és férfiakat. A felmérések alapján az mondható el, hogy sokféle ember követi az adásainkat, de a nézőink zöme iskolázott, magas státuszú. Az ATV egy „talk” típusú tévé, de eddig kétféle arcát mutatta: volt egy közéleti és egy szórakoztató oldala. Az új tévécsatornával ezt a kettőt szeretnénk szétválasztani, a Spiritre kerülnek a könnyedebb tartalmak. Az ATV megmaradt közéleti csatornának, az ATV Spiritre pedig a „közérzeti” műsorok kerültek.

A spirit jelentése magyarul szellemet, lelket jelent. Erről a típusú minőségről talán sokaknak a nőiesebb témák juthatnak eszükbe. Mikor tervezték az új csatornát, része volt a koncepciónak, hogy női adó legyen az új csatorna?

A célunk az, hogy bárki szívesen nézze az ATV Spiritet minden demográfiai sajátosságtól függetlenül, hiszen rengeteg különböző tartalom megtalálható a műsorkínálatunkban. Szemben más piaci területekkel az ATV egyébként mindig odafigyelt arra is, hogy a férfiak és nők jelenléte arányban legyen egymással a csatornánál. Meggyőződésünk, hogy a női műsorvezetők épp olyan jók lehetnek, mint a férfiak. Az ATV képernyőjén számtalanszor bebizonyítottuk ezt, nagyon erős női csapatunk van: Jakupcsek Gabriella, Krizsó Szilvia, Krug Emília, Holló Márta, Bombera Krisztina és Jaksity Kata mind a legismertebb magyar televíziós személyiségek közé tartoznak. Bizonyos műsorsávaink esetén több női nézőnk van, mint férfi és a Spiritet tematikusan, szándékosan úgy építettük fel, hogy a főműsoridő egy részét Jakupcsek Gabriella és Krizsó Szilvia műsora tölti ki. Gyakorlatilag minden hírműsorban dolgozunk nőkkel, az Egyenes beszédnek, a Nap hírének, a Híradónak és a reggeli műsorunknak, a Startnak is van női műsorvezetője, háziasszonya. Vannak nagyon tehetséges fiatal kollégáink, mint például Benyó Rita vagy Török Réka, de említhetném Nemes Annát is, aki egy sajátnevelésű játékosa az ATV-nek, egy igazi „rising star”, hatalmas jövő áll előtte. Fontosak számunkra a nők, legyenek nézők vagy kollégák, de szívesen állunk ki olyan társadalmilag jelentős kezdeményezések mellett is, mint a Femcafe.hu által szervezett Inspiráló Nők Gálája, ahol idén médiatámogatóként jelenünk meg.

Egyelőre tesztüzem van az ATV Spiriten. Mik a hosszabb távú tervek az adóval illetve a főcsatornával?

2019. tavaszától hatalmas változások jönnek, mind az ATV-nek, mind az ATV Spiritnek az adásstruktúrája teljesen a feje tetejére áll majd. Márciusban elindul az a régen várt, tudásalapú vetélkedő az anyacsatornán, ami olyan látványvilágot tár a nézők elé, amit eddig még sosem láthattak nálunk. Az ATV eddig is nagyon ügyelt az arculati elemeire és a műsorok környezeti megjelenítésére, de ami ebben a műsorban lesz, az világszínvonalú. Ez egy bejáratott kvízműsor, amit már számos országban ismernek és szeretnek, az Egyesült Államokban és a briteknél is nagy sikerrel futott. A magyarok is jól ismerik, bár még nálunk nem vállalkozott rá egy csatorna sem, hogy honosítsa. Nagy vállalás ez a magyar televíziózás és a mi csatornánk életében is. Rendkívüli elmék fognak versenyezni ebben a műsorban, akik méltó módon prezentálják, hogy megéri tanulni és ismereteket szerezni a világról. A műsorvezető Rónai Egon lesz, aki egy nagyon intelligens, jól értesült, hiteles személyiség, ráadásul az ATV nézői már jól ismerhetik őt. Bármilyen meglepőnek hathat, több körös casting után választottuk ki erre a szerepre. Az ő szakma iránti tiszteletét mutatja, hogy ezeken a válogatókon részt vett sok más kollégával együtt. Sok nagyszerű műsorvezetőnk van, ezért nem volt könnyű a döntés, de biztos vagyok benne, hogy ő maximálisan alkalmas lesz erre a feladatra. Változás még az idén, hogy szerződést kötöttünk az Atmediával, akik a jövőben segítik a reklámbevételeink maximalizálását. Ez egy remek média-kereskedőház a piacon, azt reméljük, hogy a vetélkedő beindítása és a sales house-szal való együttműködés áttörést hoz majd nekünk ezen a fronton is.

A sajátgyártású műsorokon kívül, milyen egyéb tartalmakkal találkozhatnak a nézők?

A vetélkedő miatt néhány ATV-s műsor átvándorol majd a Spiritre. Folyamatos egyeztetés megy műsorgyártókkal, hogy milyen filmek, sorozatok és egyéb tartalmak érkezhetnek az új adóra. Nem titok, hogy mi valójában 2019. tavaszán szerettünk volna elindulni, de sajnos ezt a távközlési szolgáltatók nem tudták lehetővé tenni számunkra, így emberfeletti munkával, az ünnepek előtti amúgy is feszítettebb időszakban készítették elő a kollégák a januári kezdést. Ez nagy teljesítmény volt, de korántsem a végleges állapotot tükrözi a jelenlegi program. Rengeteg műsorötletet kapunk, olyan kollégáktól is, akik igazán nagy nevek a magyar televíziózásban és nagyon örülnének, ha az ATV Spirit szellemiségét tovább gazdagíthatnák a műsorukkal. Ez azt mutatja, hogy a szakma is bizalmat szavazott számunkra.

Az ATV egyik ismert műsora a Vidám Vasárnap. Ez az elmondottak alapján, a jellege miatt inkább az ATV Spirit tematikájába illik bele. Hol fogják sugározni a jövőben?

Ez a műsorunk mindkét csatornán futni fog. Gondolkozunk abban is, hogy a Spiriten elindítunk egy lelki, egyházi témájú magazinműsort is, de ezt mindenképpen hétvégi idősávban tudjuk elképzelni. Ez egy komolyabb előkészítést igényel. Amerikában vannak nagyon jó minták, amik mentén el lehet indulni. Az amerikai televíziózás az egyházi műsorok tekintetében is fényévekkel a magyar előtt jár, bőven van fejlődni való. Ezt a tartalmat akkor tudjuk majd elindítani, ha olyan minőséget tudunk letenni az asztalra, ami nemzetközi színvonalú, de feltett szándékunk, hogy ezt egyszer megvalósítsuk.

Mik a célok a nézettség tekintetében?

Az ATV a teljes lakosság körében egész nap és bizonyos időszakokban benne van sokszor a TOP3 legnézettebb csatornában. Van néhány olyan csatorna, akivel szoros versenyt vívunk, mint például a Duna TV, a SuperTV2 vagy a Cool TV. Az RTL és a TV2 egy külön liga, de ott is nagyon kiéleződött a nézettségért való küzdelem, akár csoportszinten is. A Spirittel az első célunk az, hogy az ország 70%-ában elérhető legyen. Jelenleg a prémium csatornák között található meg, elsőként a Magyar Telekom kínálatában jelent meg a DTX helyén. De a PR-Telecom, a győri Vidanet és a UPC kínálatában is elérhető lesz 2019. januárja folyamán, valamint van több még futó tárgyalásunk más szolgáltatókkal is. Azt szeretnénk, hogy a TOP10 magyar tévécsatorna közé bekerüljön a Spirit, ha ez összejön, akkor talán még egy harmadik csatorna beindításán is elgondolkodunk.

A változásokat, még ha jók is, sokszor nehezen viselik az emberek. Mennyire hűségesek az ATV nézői? Nem félnek attól, hogy a változások miatt nézőket veszítenek?

Az ATV-nek nagyon elkötelezett, lojális nézői rétege van. A múlt évben volt egy komoly tűzesetünk, amikor ezt igazán megtapasztalhattuk. Adásszünetünk volt, de a nézőink nem vándoroltak el másik csatornára, inkább nem néztek tévét. Egy olyan saját, egyedi nézői rétegünk van, akiknek a tévé egyenlő az ATV-vel. Ha elment egy műsorvezetőnk más csatornához dolgozni, akkor is az volt a tapasztalat, hogy megmaradtak a nézők, mert a tévéhez, a műsorokhoz kötődnek. Ez nagyon jó visszaigazolása annak, amiért dolgozunk.

Leadfotó és fotók: ATV

Oldalak

Szólj hozzá Te is!