Lifestyle

Több mint játék: A közösségi média szerepe az üzleti sikerekben

Stratégiai megközelítés és aktív részvétel az üzleti eredmények érdekében.

A közösségimédia-platformok mára a mindennapi életünk szerves részét képezik, és az üzleti kommunikáció szempontjából is létfontosságúvá váltak. Az üzenetek célzott, személyre szabott közvetítése a közösségi médián keresztül segít a vállalatoknak elérni és megszólítani a célközönségüket, erősíteni a márkájukat, miközben elősegíti a termékeik és szolgáltatásaik értékesítését. A hatékony közösségimédia-jelenlét nem csak arról szól, hogy létezik egy profil a vállalat nevével. A sikerhez – akárcsak az üzleti élet más területein – stratégiai megközelítésre és aktív részvételre van szükség.

Túl a személyes kapcsolatokon

A közösségi média ma már sokkal több mint egy platform a személyes kapcsolatok ápolására. A vállalkozások számára a közösségimédia-felületek egyfajta hidat képeznek, amelyeken keresztül közvetlen kapcsolatot teremthetnek az ügyfeleikkel és a szélesebb közönséggel. De nem elég egyszerűen csak átkelni ezen a hídon, érdemes minden lehetőségét kihasználni, és a közvetlen oda-vissza kommunikáció segítségével bizalmat építeni, ezzel erősítve a márkát és fokozva az értékesítési folyamatokat.

"Amikor egy vállalkozás nem él a közösségi média által nyújtott lehetőségekkel, az olyan, mintha az autóversenyző szándékosan nem használna sebességváltót a versenyautóban - önként adja át az előnyt a versenytársaknak. A közösségimédia-oldalak hatalmas lehetőséget jelentenek a vállalkozások számára, amivel dinamikusan fejleszthetik a márkájukat, növelhetik a weboldalukra irányuló forgalmat, és hozzájárulhatnak az eladások növeléséhez. De ahogy egy versenyautóban ülve, a győzelem érdekében a sebességváltó összes fokozatát ki kell használni, úgy a közösségimédia-felületek számos funkcióját is érdemes kiaknázni. A vállalkozásoknak tisztában kell lenniük ezekkel a lehetőségekkel, és ha sikeresek akarnak lenni, arra kell törekedniük, hogy a maximumot hozzák ki belőlük" – fejti ki véleményét Langmár Zsuzsanna, marketingkommunikációs szakértő.

Érteni, megérteni és egy nyelvet beszélni

A közösségimédia-platformok hatékony használata számos vállalkozás számára komoly kihívást jelent. Az érdekes tartalom létrehozása, a megfelelő időzítés, a követők igényeinek kielégítése és a kapcsolatépítés alapos tervezést és precíz kivitelezést igénylő feladatok. Az üzleti célkitűzések és a közönség igényeinek összhangba hozása elengedhetetlen a közösségi média használata során. A tartalom létrehozása, a kommunikációs csatornák kiválasztása és a kommunikáció stílusa, illetve hangneme is ebből a megértésből fakad.

langmár kommunikáció "Az üzenetek megfogalmazása a kommunikációs célok és a célközönség igényeinek tükrében történik. A vállalatoknak érthetően és egyszerűen kell közvetíteniük az értékeiket, az előnyeiket és azt, hogy a felhasználók miért válasszák őket a versenytársak helyett. A megosztott tartalmaknak vonzónak és érdekesnek kell lenniük a célközönség számára, és összhangban kell állniuk a vállalat általános márkaüzenetével és értékrendjével. Az igazán sikeres márkák a közönség igényeire összpontosítanak, és nem csak a saját nézőpontjukból közelítik meg a tartalomgyártást" – teszi hozzá a szakértő.

A mérhető eredmények visznek el a célig

Amennyire kulcsfontosságú a mondanivaló összhangjának kialakítása, legalább annyira fontos, hogy ezeket a stratégiai lépéseket konkrét, mérhető eredmények is alátámasszák. A közösségimédia-jelenlét sikerét a precíz eszközökkel mért eredmények mutatják meg, amelyek segítségével a vállalkozások képet kaphatnak a teljesítményükről, az alkalmazott kommunikációs stratégiák hatékonyságáról és az elérni kívánt célok megvalósulásáról. A rendelkezésre álló statisztikai adatok szinte valós időben nyújtanak információt a közönség viselkedéséről, a megosztott tartalmak teljesítményéről, illetve a bejegyzésekkel kapcsolatos visszajelzésekről. Az eredmények segítenek a vállalkozásoknak a közösségimédia-stratégia folyamatos finomításában és a hatékonyság növelésében.

"A holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával. Ezért elengedhetetlen, hogy a cégek nyomon kövessék a közösségi médiában elért teljesítményüket. A statisztikai adatok révén a márkák azonnali betekintést nyerhetnek a kommunikációs stratégiáik hatékonyságába, és gyorsan reagálhatnak az esetleges változásokra. A vállalkozások számára ez a lehetőség nem egy választható előny, hanem alapvetően szükséges ahhoz, hogy helyesen pozícionálják magukat, és lássák, merre fejlődjenek tovább. Ez hozzásegíti őket a hatékony közösségimédia-jelenlét kialakításához és a rövid, illetve hosszú távú üzleti céljaik eléréséhez" – teszi hozzá Langmár Zsuzsanna.

Az eredményes közösségimédia-jelenlét kialakítása és fenntartása komplex feladat, ami a célcsoport ismeretét, hatékony kommunikációt, kreatív tartalomgyártást és folyamatos elemzést igényel. Azért, hogy a szövegírás és a tartalomgyártás ne okozzon gondot, érdemes elolvasni a Langmár Kommunikáció Az üzleti kommunikáció titka című e-bookját, amiből kiderül, hogy mire van szükség az internetes kommunikáció felpörgetéséhez.

Lead fotó: Pexels /Elevate Digital/

Oldalak

Video Élénk színek, merész minták: Íme a 2025-ös divattrendek
Lifestyle
Lifestyle
Igazi szuperélelmiszer, ami segíti a jobb alvást és hozzájárulhat a jobb bélműködéshez. Méregtelenítő tulajdonságai, az emésztőrendszer támogatása és vitamindús összetétele miatt érdemes beépíteni a...
Lifestyle
A Bika ma partnert találhat egy fontos vállalkozás vagy projekt beindításához. Napi horoszkóp.
Sztárok
A Petőfi Zenei Díj 2020-as Életműdíjasa, Horváth Károly Charlie a Duna Családi kör című műsorának vendégeként mesélt életének változásairól, mindennapjairól és arról, hogyan őrzi meg egészségét.
Sztárok
Emma Roberts az elmúlt években többféle vajszőke színt is kipróbált, időnként némi barna árnyalattal fűszerezte meg frizuráját, 2025-öt viszont egy merész váltással indította.
Sztárok
Tavaly augusztus óta nem láthattuk együtt a sussexieket hivatalos, nyilvános eseményen, most azonban Kanadában végre megtört a jég.
Lifestyle
A gyerekek önbizalmának egyik legnagyobb rombolója nem a kritika és nem is a túlzott szigor, hanem egy harmadik, sokszor észre sem vett, apró tett. Ha kíváncsi vagy, miről is van szó, olvass tovább!