Te is inkább a saját kávédat innád, amikor elutazol?
A vendégélmény jelentősége a vendéglátás világában egyre nagyobb ütemben növekszik. A világban utazva azt látjuk, hogy a szállásadók megértették: ahhoz, hogy sikeresek legyenek és versenyképesek maradjanak, kiváló élményt kell nyújtaniuk, nem pedig csak az alapszintű elvárásoknak megfelelniük. A cél olyan vendégélmény biztosítása, amely felülmúlja a vendég reményeit. Külföldön ez természetes. De hogy állunk vele itthon?
Új koncepció a vendéglátásban
„Mióta élek, szívügyem a turizmus, hálás vagyok érte, hogy a világ minden tájára eljuthattam, és hosszabb ideig élhettem Dél-Afrikában is. Bármerre is jártam, az motivált, hogy a különböző kultúrák vendéglátási szokásait vizsgáljam, és mindenhonnan a legjobb tapasztalatokat összegyűjtve elhozzam a magyar emberek számára azt a magas szintű vendéglátást, amit eddig talán csak külföldi útjaik során tapasztalhattak meg. Mert hiszek abban, hogy Magyarország csodálatos, rengeteg itt a felfedezésre váró kincs. Meg vagyok győződve róla, hogy aki megteheti, hogy utazzon, szívesen tölti a pihenését »itthon«, ha az igényeinek megfelelően kiemelkedő bánásmódban részesül” – avat be Rieth Krisztina, az ötcsillagos gondoskodású nyaralás koncepciójának megálmodója és megvalósítója.
Az ügyfelekről való gondoskodás is lehet ötcsillagos
A minősítési rendszernek való megfelelés eddig csak a szállodákra vonatkozott, 2024. január elsejétől azonban minden hazai szálláshelynek minősíttetnie kell magát az arra illetékes hatósággal. A minősítési rendszer komplex, körülbelül 160 kritériumnak kell megfelelni; nézik a matracok vastagságát és tisztaságát, de azt is, milyen vállfákkal vannak felszerelve a szekrények. A növekvő rezsiköltségek mellett ez lesz majd az a tényező, ami megtizedeli a magyarországi szálláshelyek számát.
„Azt látom, hogy Magyarországon a hagyományos turisztikai szakma rettentő módon elkényelmesedett. Sokan úgy gondolkodnak, hogy minek ruházzanak be, minek fejlesszenek, ha így is érkeznek a vendégek. Ez lehet, hogy eddig rendben is volt, de mostantól napról napra csökken az esélye a túlélésre annak, aki ilyen elvek alapján működik” – foglalja össze Rieth Krisztina.
Pedig a minősítési rendszernek való megfelelés még csak alap, nem jelenti azt, hogy a vendégélménnyel is foglalkoznak! Azonban a nyaralás nemcsak arról szól, hogy elutazunk, és megszállunk valahol, hanem arról is, hogy mit nyújt nekünk a szálláshelyünk.
Az olyan turistaparadicsomokban, mint Dubai, például egyáltalán nem ritka, hogy egy szálloda előzetesen felméri a vendégek igényeit, és azok alapján rendezik be a szobát, választják ki a bekészítést, a speciális ajánlatokat stb.
A Rieth Krisztináék által üzemeltetett bükfürdői apartmanok gyakorlatba ültették itthon is a vendégek igényeit felmérő kérdőívet, amiben többek között azt is megkérdezik, hogy mi számukra az ideális szobahőmérséklet, milyen újságot olvasnak, vagy éppen milyen kávét szeretnek inni. Mert példának okáért, ha valaki nem ihatja reggel a kedvenc kávéját, az már egy apró kellemetlenséget jelent. Pontosan ezekre az apró részletekre való odafigyelés jelenti az ötcsillagos gondoskodást, ami sok esetben nem is kerül pluszpénzbe a szállásadó számára.
Ahol a gondoskodás van fókuszban
Aki szeretne kicsit kiszakadni a mindennapokból, sok gyönyörű régió közül válogathat Magyarországon. Ezek egyike Bük, ahol számos aktív és passzív kikapcsolódási lehetőség várja a pihenni vágyókat. Legismertebb turisztikai célpontja Bükfürdő, ahol megtapasztalhatjuk a gyógyvíz csodás gyógyító, regeneráló hatását. A gyógyfürdő megszakítás nélkül várja a vendégeket a tél folyamán, sem a szolgáltatások körének csökkentésre, sem bezárásra nem kell számítani. Szintén izgalmas programokat kínálnak a város attrakciói, az 5D mozi, a Kristály Torony Kalandpark vagy éppen a Kneipp Park. De a hatalmas túrák kedvelői is kiélhetik szenvedélyüket az Őrség vadregényes tájain, aki pedig a síelés szerelmese, háromnegyed óra alatt osztrák sípályára érkezhet bükfürdői szálláshelyéről.