A tökéletes reggeli aranyszabályai - Válaszd ezeket, hogy jól induljon a nap!

Biztos mindenki sokszor hallotta már azt a mondást, hogy „A reggeli a nap legfontosabb étkezése”, mégis általában elfeledkezünk róla vagy éppen csak a reggeli készülődés közben gyorsan nassolunk valamit, pedig valóban érdemes lenne jobban odafigyelnünk.

Ezért fontos a reggelizés

Általánosan elfogadott vélemény az, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként naponta ötször kellene étkeznünk és ennek az egyik legfontosabb pontja a reggelizés. Míg gyerekkorunkban ezt betartjuk, addig felnőttkorunkban már általában elhagyjuk a reggeli étkezéseket, pedig érdemes figyelmet fordítanunk erre az étkezésre.

A reggeli étkezés tölt fel minket ugyanis energiával egész napra, amelyből a szervezetünk egy jó nagy adag löketet nyerhet a nap első szakaszában. Viszont ha nem reggelizel, az kihathat a közérzetedre, a munkabírásra és a fizikai erőnlétedre is.

Mire figyelj?

A legfontosabb, hogy reggel semmiképpen se egyél nehéz ételeket, hiszen akkor a szervezeted szinte egész délelőtt az emésztéssel lesz elfoglalva és ettől sokkal kevesebb energiád marad. A sok sót, szénhidrátot, cukrot és zsírt tartalmazó ételek tehát nem ideálisak, mivel csak rövid időre és hirtelen emelik meg a vércukorszintet.

Igyekezz változatosan étkezni! Igaz, hogy a legegyszerűbb megoldás leszaladni a sarki pékségbe és venni valamilyen péksüteményt, de hosszú távon ez sem jó megoldás. Persze hetente egyszer útba lehet ejteni, de a többi napon próbálj mást enni. Valamint fontos a folyadékbevitel is: igyál sok folyadékot, amelyek kevesebb cukrot tartalmaznak.

Ezekből érdemes válogatnod

Sovány tejtermékekből (joghurt, kefir, sajt, tej), mivel ezek segítenek az energiaszintünk felpörgetésében és nem utolsó sorban az emésztésünknek is jót tesznek. A gyümölcsök is segítik az emésztést és nem is terheli le a szervezetünket - ezeket akár a reggeli joghurtba is belekeverheted! A gabonafélékből választhatsz valamilyen rozsos vagy teljes kiőrlésű pékárut, aminek megkoronázása lehet egy finom szendvicskrém, de akkár cottage cheese-zel is fejedelmi és tápláló reggelit készíthetsz!

Valami különlegesre vágysz? (x)

A Philadelphia szendvicskrém nem csak finom, hanem egészségtudatos döntés is: választhatsz belőle light vagy laktózmentes változatot. Ha pedig valami ínyencségre vágysz, válaszd a snidlinges vagy tormás ízesítésűt, amitől biztosan beindul a napod!

Oldalak

Szólj hozzá Te is!