Mindent arról a bizonyos 90 napos diétáról

Már a létező összes fogyókúrát kipróbáltad? Ha a 90 naposat még nem, akkor érdemes most rögtön nekiállnod, ugyanis a fogyás garantált, és a súly megtartása is a diéta után.

A 90 napos diétát amerikai sportorvosok dolgozták ki, és a mai napig nagy népszerűségnek örvend. A 90 nap alatt körülbelül 15-20 kg súlyt adhatunk le, és ez idő alatt a szervezet megváltoztatja működést. Ezzel garantálja, hogy a leadott kilók nem jönnek vissza a diéta végeztével sem. A diéta lényege, hogy külön válasszuk a különböző tápanyag típusokat.

Hogy miért? Mert a különböző ételfajták lebontásához különböző emésztőnedvekre van szükség. Amikor a gyomorba étel kerül, akkor az mindig azt az összetételű és kémhatású gyomornedvet választja ki, amelyik épp szükséges. Csakhogy ami az egyik ételfajtához alkalmas, az nem biztos, hogy a másikhoz is az. A mindennapi étkezésünk során viszont általában mindig pont olyan ételek kerülnek össze, amik ellentétes kémhatást igényelnének, így hát az eredmény az lesz, hogy semlegesítik egymást.

Mik lennének tehát a szabályok?

A diéta 90 napig tart és négynapos szakaszokból áll. Így elkülönítünk protein, keményítő, szénhidrát és gyümölcsnapokat, végig tartva a sorrendet. Nézzük meg, mik is tartoznak ide!

Protein/fehérje: az álltati eredetű ételeket érjük rajta, pl. hús, sajt, tej, tejföl, túró stb.
Keményítő: összetett cukor, ilyenek a zöldségek és a burgonya
Szénhidrát: minden tésztaféle, rizs, cukor, csokoládé, aszalt gyümölcsök és az üdítők.

A napok tehát így váltakoznak, nem szabad semmit sem kihagyni. Havonta egyszer víznapot kell tartani, amikor egész nap csakis és kizárólag vizet fogyasztunk. Ezt mindig, minden körülmények között a gyümölcsnap követi, aztán kezdődik előröl a proteinnappal, szokás szerint.

Fontos tudni még néhány alapvetést. Szénhidrátot nem fogyasztunk fehérjével, a zöldség, a gomba és a hagyma pedig amolyan jolly joker - bármilyen kémhatású közegben lebontódik. Kávét és teát korlátlanul lehet fogyasztani, de egy kitétel akad: a tejnek és a cukornak búcsút kell mondanunk! A reggeli mind a 90 napon gyümölcs legyen.

1. nap - Fehérjenap

Reggeli: gyümölcs
Ebéd:
leves --> tészta nélkül
főtt/sült hús, hal, tojás, sajt, natúr joghurt, kefir, túró, tej --> maximum 20 dkg
nyers saláta --> korlátlan
kenyér --> egy szelet
Vacsora: ugyanaz legyen, amit ebédre is választottunk

2. nap - Keményítőnap

Reggeli: gyümölcs
Ebéd:
zöldség (bab, borsó, zöldbab, kukorica, lencse, sárgarépa, burgonya),  főzve/sütve/párolva, rizs
ételízesítő, só, paradicsomszósz, főtt paradicsom
kenyér --> 1 szelet
saláta --> korlátlan
Vacsora: ugyanaz legyen, amit ebédre is választottunk, de kisebb mennyiségű adag

3. nap - Szénhidrátnap

Reggeli: gyümölcs
Ebéd: főtt tészta fűszerekkel (spagetti, pizza), sós sütemények (pogácsa, sajtos rúd)
Vacsora:
ugyanaz, amit ebédre választottunk
torta, süti, fagyi, csokoládé


4. nap - Gyümölcsnap

Egész nap korlátlan mennyiségű gyümölcs és gyümölcslé fogyasztható
 

Oldalak

Sztárok
Máté Krisztina és Bárdos András hosszú évekig dolgoztak a TV2 híradósaiként, emellett pedig számos más közismert tévés produkcióhoz is az arcukat adták. Végül mégis besokalltak, és úgy döntöttek,...
Lifestyle
Izgalmas szakmai bemutatók, szórakoztató, interaktív programok, szimulációs játékok és értékes nyeremények várják a családokat két áprilisi hétvégén a Camponában.
Fashion&Beauty
Szokásához hűen a Daalarna legújabb kollekciójával is teljesen ámulatba ejtett bennünket, a lélegzetelállító új kollekció mellett pedig az esküvői ruhamárka egy új vonallal is bővíti kínálatát.