Különleges edzés - Ismerd meg a Nordic Walkingot

A Nordic Walking nem tartozik a legrégebbi sportágak közé, de annál nagyobb népszerűségnek örvend világszerte, sőt, már itthon is egyre több hódolója akad a „sportos gyaloglásnak”. Összeszedtük a legfontosabb információkat, amit tudni érdemes erről a sportról.

Ma már itthon is egyre több helyen lehet találkozni olyanokkal, akik ütemes séta közben két botot is használnak. Az első látásra furcsának tűnő tevékenységgel azonban semmilyen probléma sincs, ugyanis a Nordic Walking lényege a szabad levegőn való sétálás a speciális botok segítségével. Az első látásra egyszerűnek tűnő magyarázat mellett valójában jóval összetettebb sportról van szó.

Története
A Nordic Walking története egészen az 1950-es évekig nyúlik vissza. A botokkal való sétálást elsősorban a sífutók nyári edzéseként alkalmazták, azonban a ma használt speciális botok hiánya miatt akkor még nem terjedt el szélesebb körben ez az edzésforma.

Végül a ’90-es években dolgozták ki a ma is használt speciális botokat és így már semmi akadálya nem volt, hogy ismertté válhasson a Nordic Walking. Kezdetben a Skandináv országokban vált nagyon népszerűvé, de nagyjából egy évtized alatt az egész világon nagyon népszerűvé vált ez a sportág.

Kiknek ajánlott?
Az egyik nagy előnye ennek a sportnak, hogy bárki elkezdheti és életkori megkötések sincsenek, sőt számos olyan jótékony hatása van a szervezetünkre, ami miatt akár még idősebb korban is érdemes kipróbálni.

Többek között jótékonyan hat a szív-és érrendszer működésére, fokozza az izomműködést, rugalmasabbá teszi az ízületeket és az anyagcserére is kedvezően hat. Ráadásul a fogyókúrázóknak is kitűnő választás lehet, mivel az izmok 90%-át megmozgatja.

Hogyan működik?
A Nordic Walkingot akár sík terepen vagy hegyvidéki területeken is végezhetjük. A legfontosabb alapszabálya, hogy séta közben mindig ellentétes kar-láb mozgást végzünk, így ez a sport a koordinációs képességeinket is nagyban fejleszti.

A botok használatának a mozgás lendületének megtartásában van nagy szerepe, segítségével nagyobb erőt tudunk kifejteni és segít az egyensúly megőrzésében is. A helyes technika elsajátításához kezdetben mindenképpen szükségünk van egy oktató segítségére, de azután akár csoportosan vagy egyedül is végezhető a Nordic Walking.

Oldalak