Lifestyle

Megfosztva oktatástól és közösségtől: a koronavírus miatt egy egész nemzedék került elszomorító helyzetbe

Továbbra is több mint 635 millió diákot érint a teljes vagy részleges iskolabezárás. Január 24. az oktatás nemzetközi napja volt, melynek alkalmából az UNICEF szeretné felhívni a figyelmet a lassan két éve tartó Covid-19 világjárvány oktatásra gyakorolt hatására.

A koronavírus oktatásra gyakorolt hatása

Márciusban lesz két éve, hogy a COVID-19 világszerte rendkívüli kihívásokat okoz az oktatási rendszerekben. Szinte leküzdhetetlen mértékű veszteségekkel állunk szemben ezen a téren” – nyilatkozta Robert Jenkins, az UNICEF oktatási vezetője. „A nehézségek leküzdéséhez ma már nem elegendő az iskolák puszta újranyitása. A diákoknak intenzív szakmai támogatásra van szükségük ahhoz, hogy bepótolhassák az elvesztett oktatási időt és közösségi élményeket. Az iskoláknak a tanulás fizikailag is elérhető helyszínén túlmenően a gyermekek mentális és fizikai egészségét, szociális fejlődését is támogatniuk kell” – mondta el a szakértő.

A fizikai oktatás hiányában a gyerekek a világ sok táján elvesztették az alapvető számolási és olvasási készségeiket is. Gyermekek milliói maradtak le jelentősen arról a tudásról, amelyet csak akkor szerezhettek volna meg, ha az osztályteremben tanulhattak volna. Ezeket a veszteségeket leginkább a fiatalabb és a hátrányos helyzetben élő gyermekek szenvedik meg.

Néhány beszédes adat:

  • Az alacsony és közepes jövedelmű országok esetében az iskolabezárások eredményeként a vizsgált 10 évesek akár 70 százaléka nem tud olvasni vagy megérteni egy egyszerű szöveget, szemben a járvány előtt mért 53 százalékkal.
  • Etiópiában az általános iskolásoknak csak a 30-40 százaléka fért hozzá a tananyaghoz a becslések szerint.
  • Az Egyesült Államokban számos államban, köztük Texasban, Kaliforniában, Coloradóban, Tennessee-ben, Észak-Karolinában, Ohióban, Virginiában és Marylandben is megfigyelték az iskolabezárásokhoz köthető teljesítményvisszaesést. 2021-ben Texasban például a 3. osztályos gyerekek kétharmada a minimum szint alatt teljesített matematikából, míg 2019-ben a gyerekek fele nyújtotta ugyanezt a teljesítményt.
  • Több brazil államban 4-ből 3 második osztályos gyermek nem tud olvasni, míg a járvány előtti időszakban ez az arány 2 gyermekből 1 volt.
  • Dél-Afrikában az iskolások 75 százaléka egy teljes tanévnyi lemaradásban van. A jelentések szerint 2020 márciusa és 2021 júliusa között mintegy 400 000-500 000 diák maradt ki az iskolákból.
  • Világszerte több mint 370 millió gyermek maradt ki az iskolai étkeztetésből az iskolabezárások idején, elveszítve ezzel azt, ami sok gyermekszámára az egyetlen megbízható napi élelemforrást jelentette.
  • Egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy a COVID-19 a gyermekek és fiatalok körében nagy mértékben okozott szorongást és depressziót. Egyes tanulmányok szerint a lányok, a serdülők és a vidéken élők körében jelentkeznek ezek a problémák a legnagyobb valószínűséggel.

Mi a helyzet Magyarországon? Lapozz!

Fotó: Unicef

Oldalak

Lifestyle
Lifestyle
A tini-romantika még mindig képes tarolni. Ismét megmutatjuk, hogy mely filmekre kaptak rá a nézők a magyarországi Netflixen!
Sztárok
Zac Efron, hírnevének megszerzése óta rengeteget utazik, mikor munkaügyben, mikor egyszerűen kikapcsolódás céljából. Ennek ellenére sok éven át megőrizte kaliforniai gyökereit, így mindenkit...
Lifestyle
Persze mind tudjuk, hogy a kávé lendületet és energiát ad, na meg persze nagyon finom és sokunk számára elmaradhatatlan kiegészítője a reggeleknek, valójában viszont még ettől is sokkal több rejlik...