Lifestyle

Adj egy csipetnyi szódabikarbónát a kávédba és megszűnik az egyik legkínzóbb problémád: Még ma ki kell próbálnod!

Ha igazi kávéimádó vagy, akkor már a puszta gondolata is elég ahhoz, hogy feldobja a hangulatodat és lendületet adjon a napodnak. De míg vannak olyanok, akik gond nélkül tudnak bögréről bögrére kortyolgatni, a kávé sajnos egyeseknél testi problémákat okozhat - különösen, ha az emésztésről van szó.

A gyomrodnak is kedvezhetsz

Ha te is rajongsz a kávéért, de az érzékeny gyomrod másképp gondolja, akkor van egy jó hírünk a számodra: Nem kell kihagynod a reggeli csészédet az emésztés megkönnyítése érdekében. Ehelyett egy csipetnyi szódabikarbóna hozzáadása megteszi a hatását, hogy a pocakod az ízlelőbimbóid is boldogok és harmonikusak maradjanak. Az alábbiakban felfedezheted az egyszerű okot, amiért ez a tipp valóban működik. De előbb: néhány információ arról, hogyan befolyásolhatja a kávé az emésztésedet, és hogy miért nem fér meg egymással a kávé és az érzékeny gyomor.

Ahogy Maddie Pasquariello, brooklyni dietetikus, az East Coast Health and Nutrition with Maddie alapítója elmondja, sok dolog történhet, amikor a kávé a szervezetedbe kerül. "Felgyorsíthatja az emésztést azáltal, hogy serkenti a gyomorsavtermelést, hashajtószerű hatást fejt ki, ami gyomorpanaszokat vagy hasmenést okozhat, ha érzékeny gyomrod van" - mondja Pasquariello. Sőt, hozzáteszi, hogy a túlzott mértékű kávéfogyasztás potenciálisan károsíthatja a vastagbél nyálkahártyáját, ami gyulladáshoz, súlyos esetben pedig akár gyomorfekélyhez is vezethet. Mielőtt azonban lemondanál a kávéról, azt gondolván, hogy egyenesen a kórházba juttat, Pasquariello szerint az ilyen esetek viszonylag ritkák. "A legtöbbünknek persze nem kell emiatt aggódnia, de ha Crohn-betegségben, IBS-ben vagy fekélyes vastagbélgyulladásban szenvedsz, érdemes beszélned az orvosoddal vagy dietetikussal arról, hogy milyen típusú és mennyiségű kávé lehet a legjobb neked" - osztja meg a szakember. Az FDA azt tanácsolja, hogy a napi koffeinbevitel 400 milligrammos felső határérték alatt maradjon, ami körülbelül négy-öt normál csésze kávénak felel meg. Csak megjegyzendő, hogy ez a mennyiség olyan egészséges felnőttekre vonatkozik, akik jól tűrik a kávét és a koffeint. Pasquariello megjegyzi továbbá, hogy a kávéérzékenység az általános emésztési egészségügyön és a koffeintolerancián túl számos tényezőtől függhet - többek között az étrendtől, a fogyasztás idejétől és a genetikától, de attól is, hogy maga a kávé mennyire savas. "A kávé almasavat, citromsavat és ecetsavat tartalmaz (többek között), és ezek a vegyületek a kávébabokból szabadulnak fel, amikor lefőzzük őket" - folytatja. "Ez viszont megemelkedett gyomorsavszintet eredményez, ami gyomorpanaszokhoz és a reflux tüneteihez, például mellkasi fájdalomhoz és hányingerhez is vezethet." Ilyenkor jön jól a szódabikarbóna.
Kattints a további képekért!

Forrás: Well And Good Fotó: 123rf

Oldalak

Lifestyle
Lifestyle
Mivel több mint 200 napja nem volt telitalálatos szelvény, immáron nem kevesebb, mint 6,45 milliárd forint várja a játékosokat - derült ki a Szerencsejáték Zrt. tájékoztatásából.
Egészség
Sokan nem is sejtik, de a konyhájukban ott lapul egy valódi csodaszer, melynek egészségünkre nézve olyan jótékony hatásai és tulajdonságai vannak, melyek csak kevés más fűszerről mondhatók el.
Fashion&Beauty
A L'Oreál Paris nagyköveteként is tevékenykedő amerikai színésznő egy rövid, ám annál hatásosabb videóban vállalkozott a jelképértékű cselekedetre.