Feltárták a nagy titkot: ezért hat másképp a szervezetedre a sima és a koffeinmentes kávé

Hosszú ideje tudjuk, hogy a kávéfogyasztás mentális és fiziológiai szempontból egyaránt megannyi előnnyel jár, de vajon a hagyományos és a koffeinmentes nedű esetében is ugyanolyan intenzitással jelentkeznek ezek a pozitív hatások?
Jelentős változások indultak el a kávéfogyasztók szervezetében
A kérdés módfelett izgalmas, a válasz pedig már hosszú ideje foglalkoztatja a szakembereket, és most készült is egy újabb gondolatébresztő kutatás, mely arra tesz kísérletet, hogy összehasonítsa a sima és a koffeinmentes kávé emberi szervezetre gyakorolt hatásait - írja a Science Alert.
A University College Cork szakemberei által vezetett tanulmány részeként 31 rendszeres kávéfogyasztó (az érintettek napi 3-5 csészényi mennyiséget ittak) egészségügyi adatait vetették össze 31 olyan résztvevőével, akik nem ittak kávét. A vizsgálat kezdetén sem testtömegindex, sem vérnyomás, sem stressz, sem szorongás, sem depresszió, sem alvásminőség, sem fizikai aktivitás, sem pedig emésztőrendszeri tünetek tekintetében nem mutatkozott számottevő eltérés a két csoport tagjai között.
Csakhogy a szakértők megfigyelték, hogy a kávéfogyasztók vérében található immunmarkerek, illetve a bélrendszerükben lévő bizonyos mikrobatörzsek szintjén jelentékeny változások indultak el. Persze még mindig kérdéses volt, hogy vajon mindez a koffein hatásának tudható-e be, a szakemberek így az összes kávéfogyasztót arra kérték, hogy két hétre iktassák ki az étrendjükből az italt. A megvonási időszak után jött az intervenciós fázis: a résztvevők 14 nap után visszatértek a kávézáshoz, ám míg 16 személy hagyományos kávét ivott, addig 15-en koffeinmentes italt kaptak 3 héten keresztül. Egyetlen résztvevő sem tudta, milyen kávét is fogyaszt.
Lapozz, a cikk a galériában folytatódik!





























