Így iktasd ki a műanyagot a hétköznapokból

A cégek versenyképességét ma már a fenntarthatóság jegyében is mérik: nem elég a jó marketing, környezettudatosnak is kell lenni. A vásárlók kiemelt figyelmet fordítanak arra, honnan szerzik be a számukra szükséges termékeket, és a döntésben szerepet játszik az is, hogy az adott vállalkozás mennyire figyel oda a környezettudatosságra mind a termékeit, mind az előállítást, mind pedig a szervezeti hozzáállást tekintve.
A fenntarthatóság egyik kitűzött célja a műanyagmentesség. Az alábbi cikkben bemutatunk néhány ötletet, hogyan lehetséges vállalatként a műanyagot helyettesíteni!
Műanyag helyett papír
Sokáig nagy népszerűségnek örvendtek az egyszer használatos műanyag eszközök. Ennek azonban hamarosan vége, ugyanis idén júliustól már nem lehet forgalmazni őket. Egyszerű és egyben fenntartható alternatívája a műanyagnak a papír. A papír nagy előnye, hogy biológiailag lebomló, újrahasznosítható, sőt még komposztálható is!
A papír alapanyagú termékek vásárlásával és használatával rengeteget teszünk élővilágunkért: érdemes a rendezvényeket, összejöveteleket úgy szervezni, hogy a catering során papíreszközöket használjunk. A papírpohár és papír étkészletek használatával csökkentjük ökológiai lábnyomunkat, és még a dizájnról sem kell lemondani.
Egyéb alternatív megoldások
Faanyag
A papírhoz hasonlóan a fa is lebomlik, sőt komposztálható is! Számos műanyag terméket lehet már faanyaggal helyettesíteni, a legjellemzőbb példa ennek megvalósulására a fa evőeszközök alkalmazása. Környezetbarát és költséghatékony megoldást jelentenek, emellett használatukkal semmiféle káros anyag nem kerül a szervezetünkbe.
Bagasse
A bagasse a cukornád melléktermékéből előállított anyag, mely kinézetében nagyon hasonló a papírhoz. Megújuló forrás, ugyanis a cukornádültetvényeket sokkal gyakrabban van lehetőség újraültetni, mint egy fát. Leginkább élelmiszercsomagolás és evőeszközök előállításához nagyszerű alternatív megoldás.
Műanyagmentesen a fenntarthatóságért
Bármelyik területről is legyen szó, piaci elvárás a folyamatos törekvés a fenntarthatóságra.
Nevihostényi Gábor, a Begreen vezetője így nyilatkozott: “Csak úgy maradhat egy vállalkozás piacképes, ha maga is a zöld fejlődés útjára lép. Mi a Begreennél minden nap azért dolgozunk, hogy a megrendelőink magas minőségű és környezetbarát termékekkel gazdagodhassanak, továbbá nem titkolt célunk, hogy a vendéglátás és gasztronómia területén tevékenykedőket is arra biztassuk, válasszanak fenntartható, műanyagmentes eszközöket.”