Nem fogod elhinni, miből készül a legújabb Barbie baba
Manapság nem lehet eleget hangsúlyozni a fenntarthatóság fontosságát. A szelektív hulladékgyűjtés mostanra alapvető része a mindennapjainknak, de egyre többen érezzük úgy, hogy ennél többet is tehetnénk bolygónk védelme érdekében.
Számos tipp áll rendelkezésünkre, hogy zöldebben éljük mindennapjainkat – a felesleges műanyagok kiiktatása (PET palack, bevásárlózacskó, elviteles evőeszközök…), a hazai termékek előnyben részesítése, a mérsékelt húsfogyasztás, illetve egyáltalán, mindenkori fogyasztásunk csökkentése mind hozzájárulnak ökológiai lábnyomunk csökkentéséhez. Ezen a ponton érdemes megemlíteni, hogy mára a tudatos vásárlás is komplett iparággá nőtte magát, se szeri, se száma a szebbnél szebb kulacsoknak, bevásárlótáskáknak, kozmetikai kiegészítőknek. Fontos azonban tudatosítanunk magunkban, hogy olykor ezek is csak további fogyasztásra ösztönözhetnek, így érdemes meggondolnunk, hogy valóban szükségünk van-e a sokadik unikornisos kulacsra vagy zöldség tároló zsákra.
Környezetünk védelméhez elengedhetetlen az egyéni szerepvállalás, de sajnos önmagában nem elég.
Mostanra egyre több nagyvállalat ismeri fel a működéséből fakadó káros környezeti hatások jelentőségét, illetve teszi meg a szükséges lépéseket a fenntarthatóbb működés irányába. Nincs ez másként a gyermekjátékok gyártásánál sem, hiszen fontos, hogy a legfiatalabb generációnak is megmutassuk, mennyire fontos bolygónk védelme.
Ennek fényében a Mattel bemutatta első újrahasznosított műanyagból készült divatbaba sorozatát. A „Barbie Loves the Ocean” elnevezésű kollekció három olyan babát tartalmaz, amelyek teste 90%-ban újrahasznosított, óceánba tartó műanyag alkatrészekből készült. A sorozat részeként a gyártó egy olyan „Együtt a Földért” strandbisztrót és kiegészítőket is piacra dobott, amelyek több mint 90%-ban újrahasznosított műanyagból készültek.
„Komolyan vesszük ezt a felelősséget, és továbbra is azon dolgozunk, hogy a gyerekek egy olyan világban élhessenek, amely maga is tele van lehetőségekkel. Hiszünk abban, hogy akár egy játékbaba is képes a változást elindítani, mégpedig a sokszínűség, a befogadás, az esélyegyenlőség és a fenntarthatóság terén egyaránt." – állítja Török Kata, a vállalat brand managere.
Fontos, hogy mindannyian kivegyük a részünket ebből a munkából, hiszen nagyon nem mindegy, milyen világot hagyunk hátra a következő generációknak. Fogyasztásunkkal, illetve az ahhoz kapcsolódó választásainkkal példát mutathatunk gyerekeinknek is, akik már egy új típusú fogyasztói szemlélet szerint hozhatják majd meg saját döntéseiket.