FemGym: térdtorna a kínzó fájdalmak ellen - Videó

A térdízület testünk egyik legbonyolultabb ízülete - gondoljunk csak például a térdkalácsra, a keresztszalagokra, vagy a meniscusokra (gyűrűporc)-, és talán pont ezért az egyik legsérülékenyebb is. Ez az összetettsége igen sok problémát okozhat, ha bármelyik képlet sérül vagy nem tökéletes a működése.

Mozogj velünk! - Palotás Andrea, gyógytornász-fizioterapeuta

Palotás Andrea vagyok, gyógytornász-fizioterapeuta. A gyógytorna nemcsak a műtét utáni rehabilitációban fontos, hanem a megelőzésben, a mozgásszervi panaszok megelőzésében, valamint a sport rehabilitáció részeként is. A közösen végzett terápia során arra törekszem, hogy mindenki visszanyerje testi-lelki jólétét, és hogy a mozgás ismét örömteli, fájdalommentes legyen. Munkám során az éppen aktuális problémán kívül az egész testet figyelem, mert tapasztalataim alapján hatékonyabb kezelés érhető el hosszú távon, ha a teljes testet, mint egységet szemléljük. Tanácsaimat mostantól a Femcafén is végigkövetheted, tarts velem!

Mozogj velünk!

A térd sérülése sportolás, főleg hobbisportolás közben gyakoribb. Ezek lehetnek rándulás, ficam, vagy különböző szalagsérülések, meniscus sérülések, nyáktömlő gyulladás, de túlerőltetés, túlterhelés következtében is kialakulhat panasz. Az életkor előrehaladtával a kopásos panaszok gyakoribbak.

A fájdalom leginkább éles, szúró, nyilalló, sajgó, és leggyakrabban a térd elülső- belső részén jelentkezik, guggoláskor, lépcsőzéskor, vagy nagyobb erőkifejtésre, hosszabb sétára, esetleg futásra. A mozgásban elmaradás is sokszor vezető tünet, hogy nem nyúlik ki teljesen a térd vagy nem hajlik be annyira. Előfordulhat még elakadás érzés, kattogás, ropogás, instabilitás érzés is, az, hogy be kell „járatni”, vagy, hogy bedagad.

Nem mindegy, hogy ezek a tünetek, panaszok egyszeriek vagy visszatérőek. Ezért ha ezeket a panaszokat tapasztaljuk a legjobb, ha felkeresünk egy szakorvost, aki nagy valószínűség szerint javaslatot ad gyógytorna kezelésre.

A videóban található gyógytorna során nagy hangsúlyt kapnak az izmok erősítése mellett az ideg- izom kapcsolatok megfelelő működését célzó gyakorlatok, az egyensúly fejlesztés, stabilizálás éppúgy, mint a mobilizáló, nyújtó jellegű gyakorlatok.

A gyakorlatok a könnyebb, fekvő helyzetből kiindulva egészen az álló testhelyzetig változatosan vannak felépítve, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet. Ezeknél a feladatoknál számtalan eszközt lehet használni, mint egyensúlyozó eszközöket, labdákat, szalagokat, de természetesen ezek nélkül is teljes értékű a torna.

Leadfotó: Palotás Andrea

Oldalak