Jobb, ha nem rizikózol: Ez történhet veled, ha betegen edzel

Biztosan nagyon eltökélt lehetsz, ha betegen is sportolásra adod a fejed, azonban van néhány olyan betegség, amivel kifejezetten tilos az edzés. A rendszeres testmozgással megelőzhetőek a betegségek, ám a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az intenzív sportolás akár még árthat is, ha súlyosabb megfázással küzdünk. Mivel a legyengült immunrendszer ilyenkor "túlélő üzemmódba" kapcsol, és minden erejét arra próbálja összpontosítani, hogy meggyógyulj.

Árt, vagy használ?

A túlzásba vitt mozgás legyengítheti az immunrendszert, ezáltal pedig szabad utat engedünk a vírusoknak, baktériumoknak. Ha viszont hetente 4-5 alkalommal 30-60 percet edzünk, akkor 40 százalékkal csökken a betegséggel töltött napok száma. Ha csak megfáztunk, folyik az orrunk, tüsszögünk, fáj a torkunk, akkor akár, egy visszafogott edzés jót is tehet. Az intenzívebb edzést azonban csak a tünetmentesség utáni napokban kezdjük el. Sokan meg vannak győződve arról, hogy a sportolás alatt ki lehet izzadni a betegséget. Ez viszont egy óriási tévhit, ugyanis ezt semmiféle adat nem támasztja alá. Az edzést mindenképp napoljuk, ha súlyosabb betegséggel küzdünk, ez lehet akár egy légzőrendszeri fertőzés, láz, fájdalom és nyelési nehézségek. Ilyenkor jobb ha a fekvenyomás helyett az ágyat nyomjuk. Lapozz a cikk folytatásáért!

Oldalak

  • 1
  • 2