5 remek egyensúlygyakorlat a core izmok erősítésére

Mutatjuk, mit kell csinálnod.

Erősítsd a core izmaidat!

A core izmok alatt azokat az izmokat értjük, amelyek stabilizálják az ágyéki gerincszakaszunkat. Elölről a hasizmok, hátulról a gerincfeszítő izmok és oldalról-hátulról a farizmok a segítik a lumbális gerincszakasz helyes pozícióban való tartását és mozgatását. Ahhoz, hogy a core izmok maximálisan el tudják látni a feladatukat, erősíteni kell őket; mutatjuk, melyek azok a gyakorlatok, amik segítségével ezt maradéktalanul megteheted.

Végezd őket hetente többször, és legalább 3-4 sorozatot csinálj belőlük, mindegyik sorozat 6-8 ismétlésből álljon.

1. Kar-és lábnyújtás

Vegyél fel négykézláb testhelyzetet, majd nyújtsd ki a jobb karodat, illetve a bal lábadat. Figyelj arra, hogy az egyensúly megmaradjon, ezen kívül arra, hogy a kinyújtott karod, lábad, gerinced egy hosszú, egyenes vonalat alkosson. Tartsd meg a pózt néhány másodpercig, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe. Csináld meg ugyanezt a másik oldalra is. Ez számít egy ismétlésnek.

2. Törzscsavarás

Állj meg egyenesen, majd a bal lábadat tedd fel egy nem túl magas székre de úgy, hogy csak a lábujjaid érintsék az ülőalkalmatosságot. Ha ez megvan, nyújtsd ki oldalra a karjaidat, majd fordulj az egyik oldalra, és csinálj három apró fordulást is. Vigyázz arra, hogy a csípőd stabil maradjon, inkább a felsőtesteddel fordulj. Térj vissza a kiinduló helyzetbe, majd csináld meg ugyanezt a másik oldalra is.

Lapozz, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotók: prevention.com

Oldalak