Lifestyle

Te eltüntetnéd végre az 5 forintost? Megkérdeztük egy szupermarket vásárlóit, ők mit gondolnak erről

A Magyar Nemzeti Banknak megvan az álláspontja az 5 forintos érmékről, de az is fontos, hogy mit gondolnak erről a vásárlók.

„Az MNB-s úriemberek nem hiszem, hogy lehajolnának érte, ha meglátnának egyet az utcán”

Az 5 forintos érme 1946 óta része a magyar pénzrendszernek, de mai formájában 1993-tól ismerjük. A régi 1 és 2 forintos érmék 2007-es kivonása óta ez lett a legkisebb névértékű fizetőeszköz, amely még mindig aktívan részt vesz a készpénzforgalomban.

Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) jelenlegi adatai szerint 725 millió bankjegy és 2,6 milliárd pénzérme van forgalomban az országban. Ebből az az érdekes, hogy 878 millió ötforintos érme kering kint, a tízforintosokból már csak 522 millió, míg a 20 forintosból 486 millió darab van. Ez azt is jelenti, hogy bőven fürdünk az ötforintosokban.

A kérdés azonban újra és újra felmerül: van-e még értelme az 5 forintos érmének? Sokan bizony már nem akarják rakosgatni a pénztárcájukban, de nincs más lehetőségük.

A cikkünk egy gyors lapozás után folytatódik!

Oldalak

Lifestyle
Lifestyle
Nem csak a karrier, a magánéletük szempontjából is katasztrofális hónap vár rájuk.
Home&Design
Egy otthon lehet elegáns és időtálló, mégis friss és izgalmas – a profik megmutatják, milyen elemekkel tudod kiemelni, hogy ne olvadjon bele a megszokottba.
Sztárok
Katalin hercegné isteni stílusa folyamatosan formálódik, így nem csoda, hogy Vilmos herceg felesége idővel megvált néhány, egykor nagyon kedvelt darabjától.
Sztárok
A 80-as évek ikonikus sztárja, Beverly D’Angelo, most is képes meglepni a rajongókat: a legutóbbi Los Angeles-i bevásárlóútján olyan megjelenéssel tűnt fel, hogy sokan első pillantásra fel sem...
Lifestyle
Az állandó kísérőnkön, a Holdon olykor titokzatos fényvillanások jelennek meg. A tudósok sokszor ellentmondanak egymásnak, hogy ezt mi okozhatja.
Lifestyle
Bár a reklámok világától sokszor elkülönítjük a filmeket és sorozatokat, valójában a vászon és a képernyő régóta a marketing egyik legerősebb terepe.