2080-ra eltűnhet a legnépszerűbb kávéfajta
Kávéval indul a reggel, kávézóban randizunk és egy kávé mellett a munkahelyi konfliktusokat is könnyebben kibeszéljük. De meddig fenntartható ez az életstílus és hogyan kávézhatnak még az unokáink is? Hogyan őrizhetjük meg és élvezhetjük a kávézás örömét évtizedek múlva is?
Így legyen zöldebb a reggeli feketéd
Ha nem változtatunk, az arabica kávé 2080-ra eltűnik. Az emberiség éléskamrája képtelen lépést tartani igényeinkkel. Már nem csak kávézók, de áruházak, sőt, néha divatmárkák is kínálnak saját márkás kávét. A fogyasztók száma nő, a termény pedig egyre csökken. Akárcsak a kakaó esetében, a közeljövőben a kávéból is kifogyhatnak a raktáraink. A drasztikusan növekvő kávéfogyasztási tendencia nem csak azt eredményezheti, hogy egyre tovább drágul a kávé, hanem azt is, hogy a kávé egyszerűen luxuscikké változik. A kávétermelés egyszerre kívánja meg a 15-24 °C fok körüli hőmérsékletet és a kiegyensúlyozott, magas csapadékmennyiséget, amely azonban napról napra kevésbé fenntartható a globális felmelegedés miatt. A tendencia megállítása abban a választásban is rejlik, hogy fenntarthatóan kávézzunk. Ebben segít a Kifli.hu új saját márkája, az UBOMI, ami már nem csak kapszulás formában, hanem szemes kávéként is elérhető a kávé szerelmeseinek.
Kávéfogyasztási kultúránk milliók életét befolyásolja
Manapság már a legtöbb üzlet polcán fellelhető az úgynevezett fair trade kávé, amely különböző jogosítványokkal szavatolja, hogy kávénk származása visszakövethető legyen, átlátható minősítési rendszerrel bírjon, például kizárja a termőföld kizsákmányolását, a hozzá köthető gyerekmunkát és a termelőknek etikus bért biztosítson. Ahogy Petr Chvojka, a Kifli anyacégének, a Rohlik saját márkás csoportjának vezetője nyilatkozott:
“Tudjuk, hogy ügyfeleink számára fontos helyesen cselekedni, és ez ugyanolyan fontos nekünk is. Azon dolgozunk, hogy a bolygó és az emberiség jövője iránti elkötelezettségünket a következő generációk is megtapasztalhassák.”