Fashion&Beauty

A férfiak harcoltak, a nők pedig szépek voltak: a smink, mint propagandaeszköz a világháborúk idején

A világháborúk idején egyes plakátok azt sugallták, hogy míg a férfiak háborúban voltak, a nők hazafias kötelessége, hogy mindig a lehető legtöbbet hozzák ki magukból.

Szépségforradalmat indított el az I. és II. világháború

Lehet, hogy furcsán hangzik, azonban a világháborúk idején a sminkelés, vagy a hajfestés nagyon fontos volt a nők számára, hogy megőrizzék a nőiességüket, jól érezzék magukat egy kicsit a bőrükben, és a katonák kedvében járjanak. Ennek azonban több meglepő oka volt. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem volt egyszerű mindig gyönyörűnek lenni.

A háborúk alatt a kozmetikumok drágák voltak, és nehezen lehetett beszerezni őket. Akkoriban ráadásul még a fürdés vagy a hajmosás is privilégiumnak számított. A szappan szintén luxuscikk volt, és az idő nagy részében az emberek csak annyi vízzel moshatták meg magukat, amennyit kaptak. A nőknek kreatívnak és találékonynak kellett lenniük, ha festeni akarták a hajukat, vagy sminkelni szerettek volna. A borotválkozásról nem is beszélve, amihez sokszor horzsakövet használtak. A hajukat általában sálba vagy hajhálóba tekerték, ami két célt szolgált: elrejtette az "ápolatlan" frizurát és amennyiben dolgozniuk kellett a férfiak helyett, akkor ezzel elkerülhették, hogy a gépek véletlenül bekapják a tincseket.

Sminktrendek a II. világháború idején

A nők a szemeken barna és szürke szemhéjpúdert, szemceruzát és egy kis szempillaspirált használtak. A szemöldökük vastag volt, tökéletesen ívelt, és ceruzával kihúzott. Az arcukon sötét, meleg árnyalatú alapozót, valamint a bőrszínüknél világosabb púdert alkalmaztak. Az orcákon rózsaszín árnyalatokat használtak, és a körmük is különböző színekben pompázott. A vörös rúzs nagy divat volt, és akkoriban természetes megjelenésnek számított.

Még nincs vége, lapozz!

Oldalak

Fashion&Beauty
Fashion&Beauty
A 90-es évek a ragyogásról szólt, már ami a divatot illeti. A szépségiparban is abszolút dominált a "glossy" vonal, gondoljunk csak például a szájfényekre, vagy a fényes szemsminkekre.
Home&Design
Visszaszorulóban a csomagolóanyag, hódít az újrahasznosított tasak és a mobilappos világítás.