Öt tipp a szép és egészséges fogakért

Fogaink állapota nagyban függ attól, hogy mit eszünk, hogy amit eszünk, abban van-e elegendő vitamin, hogy lúgos vagy savas hatású, és hogy az étkezéseket követően milyen rendszerességgel mosunk fogat.
 
A megfelelő fogkefe és fogkrém kiválasztása nagyon fontos, főleg, ha fogaink gyengék és hajlamosak a szuvasodásra. Bár a rendszeres fogmosás önmagában is sokat segít, sajnos vannak olyanok, akiknek problémásabbak a fogai. Nekik is ajánlom a cikkem, hiszen néhány házi praktika segítségével ők is szebbé és egészségesebbé varázsolhatják a mosolyukat.
 
Öt tipp a szép és egészséges fogakért
 
Az első tipp, amit nem is jelölök számmal, mert inkább "kötelezően ajánlottnak" mondanám, az a rendszeres felülvizsgálat. Fontos, hogy a fogainkat körülbelül félévente megnézessük egy hozzáértő szakemberrel. Figyeljünk oda a fogorvos kiválasztásánál is! A felülvizsgálat azért fontos, mert előfordulhat, hogy egy rosszul betömött fog még tovább lyukad, és így a tömés alatt akár olyan mértékű roncsolódás is előfordulhat, ami miatt gyökérkezelni kell a tömött fogunkat. Ha időben észreveszi az orvos, hogy nincs jól betömve az adott fog – mert mondjuk hidegre-melegre egyaránt érzékeny –, akkor még egy töméscserével lehet segíteni a problémán, nem kell azonnal gyökérkezelni.
 
1. Fogkrém
Figyeljünk oda a fogkrém kiválasztásánál! Nagyon sokan szeretnének ragyogóan csillogó mosollyal tündökölni, akár a sztárok, azonban a túlzott fogfehérítési eljárások és a fogfehérítő fogkrémek egyoldalú használata gyengíti a fogainkat. Ez nem azt jelenti, hogy ne használjunk fogfehérítő fogrémet, hanem azt, hogy néha gondoljunk az ínyünkre és fogunk természetes szerkezetére, és iktassunk be egy kis gyógynövényes fogmosást is.
 
2. Fogkő ellen
Mindig legyen nálad rágó! Egyrészt azért, mert jó a szájszag ellen, másrészt azért, mert megállítja a túlzott savtermelést. Fontos, hogy az ételek által beindított savtermelést, és savat valami semlegesítse. A rágózás nyáltermelést eredményez, ami meggátolja a sav romboló munkáját. A fogak közt megragadt lepedéket fogselyemmel, vagy ha épp nincs otthon, akkor egy fehér cérnával is ki tudod szedni a fogaid közül, ezzel is megakadályozhatod a nem kívánt fogkő kialakulását.
 
3. Fogfehérítés
Jó fogfehérítő hatása van a citromhéjnak és a szodabikarbónának is, ezért, ha teát készítünk és épp van egy felesleges citromhéjunk nyugodtan dörzsöljük be vele a fogainkat. A szodabikarbóna használata egy fokkal bonyolultabb, ezért az a legegyszerűbb, ha a nedves fogkefénkre teszünk belőle egy csipetnyit és, mintha fogat mosnánk, "átmossuk" vele a fogainkat.
 
4. A fogszuvasodás ellen
Minimum napi kétszer, de inkább háromszor, a főétkezések után ajánlott fogat mosni. A fogmosás elűzi a baktériumokat, meggátolja a lepedékképződést és jó leheletet biztosít. Ha egész nap úton vagyunk, és nem tudunk fogat mosni, akkor szájvízzel, vagy rágózással pótolhatjuk a fogkefe hiányát. Íratlan szabály, de gyümölcsevés után 20 percig kerüljük a fogmosást!
 
5. Az egészséges íny
Rendszeresen járjunk fogkőszedésre! Az íny a fogak táptalaja. Ha nem tartjuk karban, akkor a fogaink is romlani fognak. Vannak olyan fogkémek és vitaminok, amik kifejezetten az íny védelmére készültek, ezért, ha tehetjük használjuk ezeket, mert a későbbi fogproblémák kialakulását is megelőzhetjük így.
 

 

Szólj hozzá Te is!

Kövess minket a Facebookon is!