Ki szeretné az újévet macskajajjal kezdeni?

A fergeteges szilveszteri buli nélkülözhetetlen kelléke az alkohol, csakhogy a jó hangulatot a másnap követi. Ami, mint tudjuk, nem túl kellemes: fejfájás, hányinger, gyomorégés, és még sorolhatnám a nem kívánt következményeket. De ennek nem kell így lennie! Összegyűjtöttünk néhány másnaposságűző praktikát.


Aludj!

A legjobb dolog, amit tehetünk másnaposságunk ellen, az alvás. Próbáljuk meg minél jobban kipihenni magunkat, hiszen ilyenkor töltődünk fel legjobban energiával.
Igyál sok folyadékot!

Természetesen ne alkoholt, igaz, sokan azt mondják, náluk beválik a „kutyaharapás szőrivel”, azaz másnap egy-két pohár sör vagy bor. De inkább sok vizet és frissen facsart gyümölcslevet kortyolgass, ugyanis százszázalékos levek fruktóz tartalma gyorsítja a szervezet anyagcseréjét és az elveszett vitaminokat is pótolja.

Igaz, hogy a kávéban lakozó koffein segít leküzdeni a fáradságot, és még a fejfájást is csökkenti, de inkább próbálkozz a szódabikarbónás limonádéval. Ha mégis a kávé mellett döntesz, akkor ne felejts el elegendő vizet inni, mivel a koffeinnek vízhajtó hatása is van.

Szellőztess!

Az oxigén elengedhetetlen az agy energiatermeléséhez, így gondoskodj arról, hogy friss levegőn legyél. Egy jó kis séta segít, hogy kitisztuljon a vér, a mozgás pedig serkenti a káros anyagok lebomlását. Ha még nem bírsz kikelni az ágyból, akkor megteszi a szellőztetés is!

Pótold az energiát!

Egy gőzölgő húsleves csodákra képes, helyrerakja a gyomrodat és feltölt energiával. De ha jobban kívánsz valami savanyút, akkor egyél azt, a savanyú káposzta levében a másnapos szervezet számára sok hasznos anyag van. Ilyenkor ajánlott még a méz fogyasztása, ugyanis magas a természetes cukortartalma. A mézes sütemény jótékony hatással bír a megviselt gyomrunkra és visszaadja elveszett energiánkat is.

 

 

Oldalak