Egészség

A szív egészségéért - Ezt az étrendet kellene követnünk a kutatók szerint

A Journal of Nutrition szaklapban megjelent tanulmány szerint az állati fehérjék (például a sertéshúsban lévők) jótékonyan hatnak a szív- és az érrendszer egészségére. Máris mutatjuk a részleteket!

Érdekes eredmények

A Kelet-Angliai Egyetem tudósai által végzett kutatás rávilágított, hogy azok az emberek, akik többet fogyasztanak húsokból származó aminosavakat és növényi fehérjét, jóval alacsonyabb vérnyomással és egészségesebb artériával rendelkeznek, mint a túl kevés fehérjét fogyasztók. Tudnunk kell, hogy a szervezetünk nem tudja a szívbarát aminosavakat előállítani, ezért szükséges tejtermékeket, halat, teljes kiőrlésű gabonát és hüvelyeseket fogyasztanunk. A kutatás, amelyben közel 2 ezer nő vett részt, még egy érdekes összefüggésre is rávilágított: az állati fehérjéből származó aminosavak szervezetbe történő bevitele összefüggésbe hozható az érfali merevség csökkenésével, ami azért is fontos, mert a merev érfal a szívinfarktus és a stroke kockázati tényezője. További fontos megállapítás, hogy az aminosavakban gazdag étrendtől az artériák egészségi állapota olyan lendületet kapott, mintha a dohányzással vagy éppen a só- és alkoholfogyasztással hagytak volna fel a kutatásban résztvevők.

Video Szem nem maradt szárazon: 10 éves a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

Jó-jó, de mennyit?

Felmerül természetesen a kérdés, pontosan mennyit kellene fogyasztanunk fehérjékből, erre a pedig a kutatók a következő választ adták: az elvárt napi bevitel mennyisége megtalálható 70 gramm steakben, 100 gramm lazacban és 3 dl tejben.

Fotó: etonhotelshanghai.cn

Oldalak

Egészség
Lifestyle
Természetesen a mosogatószivacsnak tisztának, és nem használtnak kell lennie.
Lifestyle
A kártyabirtokos hiába akarta befizetni a sok pénzt az ATM-nél, az összeg nem jelent meg a képernyőn.
Lifestyle
A Femcafe idén is kilátogatott a Sziget Fesztiválra, amely ma már jóval többről szól, mint a bulizás. Számos szervezet kap itt teret, hogy fontos társadalmi ügyek mellett álljon ki és üzeneteket...
Lifestyle
Egy amerikai nő alig pár ezer forintért vett meg egy használt ruhát, ám a címkét megpillantva kiderült, hogy egy igazi vagyonra bukkant.
Sztárok
Még nagyban tart a Most Wanted forgatása, így mindenki találkozhat Sebestyén Balázsékkal, vagy éppen narancssárga ruhás celebekkel.
Sztárok
Amal és George Clooney először vitte el kilencéves ikreit, Ellát és Alexandert egy hivatalos eseményre, ahol ritka fotók készültek a családról.