Mindenre képes ez az isteni csemege! 6 ok, miért ropogtass rendszeresen diót

Szakértőnk, Fodor Imre fitness edző, testépítő írt már a kesudióról, a pisztáciáról és a tökmagról is, most pedig a diót vette górcső alá. Tudd meg, milyen jótékony hatásai vannak!

Ezért egyél diót

  • Nem véletlen, hogy a dió felépítése hasonlít az emberi agyra; kiváló forrása az agyműködést fokozó antioxidánsoknak.
  • A dióbél a legegészségesebb természetes ennivaló, ráadásul nem tartalmaz koleszterint.
  • További előnye, hogy nyersen fogyasztható, így nem mennek tönkre benne a vitaminok, ami egyébként megtörténne, ha mindenképpen meg kellene főzni vagy sütni. A-, B-, C -, E- és P-vitamin, kálium, magnézium, foszfor, kén, vas, és kalcium is van benne.

  • Maga a termés telítetlen zsírsavakat tartalmaz: omega-3 zsírsavban például igen gazdag.
  • Csökkenti a szívbetegség kockázatát, rendszeres fogyasztásával megelőzhetjük a szívinfarktust.
  • A dió húspótló étel is lehet. A vegetáriánusok sok olyan tápanyaghoz juthatnak általa, amit az ember hagyományosan állati eredetű táplálékokból nyer ki – ilyen például a fehérjéken kívül a B-vitaminok, a foszfor, a kálium, a vas, a réz. Amikor a diót kenyérfélével egészítjük ki, az étrendünk egészséges arányban fogja tartalmazni az összes esszenciális aminosavat.

Ezt is ajánljuk

Fogyni szeretnél? Ezzel a 10 apró trükkel megszabadulhatsz a zsírpárnáktól!

Fotó: Fodor Imre; Leadfotó: healthfitnessrevolution.com

Szólj hozzá Te is!