Egy világbajnok nassolnivaló: amilyen apró, olyan egészséges a pisztácia

A kesudió jótékony hatásait korábban már ismertette szakértőnk, Fodor Imre fitness edző, testépítő. Most azonban egy másik isteni nassolnivalóról, a pisztáciáról zeng ódákat: ha napi 50-80 grammot elcsipegetsz, már sokat tettél az egészségedért!

Mit kell tudni a pisztáciáról?

  • A pisztácia csökkenti a rossz koleszterint, az LDL-t, míg a jó koleszterint, a HDL-t növeli. Egyszeresen telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavak találhatóak benne; ezek a zsírsavak minimalizálják a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának valószínűségét (Institute of Medicine).
  • Egy csésze pisztáciában kb. 713 kalória van; ebből 512 kalória zsírokból származik.
  • Fehérjében gazdag, így segíti az izomzat felépítését.
  • Olyan antioxidánsokat tartalmaz, mint az A-és E-vitamin (23 g/100g), illetve a karotin és lutein.

  • Réz, magnézium, és B vitamin is van benne, ezek remekül erősítik az immunrendszert. Ezenkívül bővelkedik riboflavinban, niacinban, tiaminban, pantoténsavban, valamint B-6 vitaminban, káliumban, mangánban, kalciumban, cinkben, vasban, szelénben és folsavban.
  • Valóságos arginin raktár, mely fontos szerepet játszik a szervezet anyacsere folyamatában, továbbá segít a nitrogén-oxid szint növelésében.
  • Rendszeres fogyasztása 10%-al csökkenti a stressz okozta magas vérnyomást.
  • A benne található karotinoidoknak köszönhetően segít a látóidegeknek a látássérüléssel megküzdeni, így csökkenti a vakság esélyét.
  • A legújabb kutatások szerint fogyasztása javítja a férfi nemi szerv szöveteinek vérkeringését.

Ezt is ajánljuk

Ha szereted a magvakat, akkor a tökmag is remek választás: ebben a cikkben 3 okot mondunk, miért nassold minden nap!

Fotó: Fodor Imre; Leadfotó: fatgirlphd.com

Szólj hozzá Te is!