Egészség

Megdöbbentő egyetemi tanulmány: bőrrákot okozhat ez a népszerű étel

Egy friss kutatás szerint egy sokak által egészségesnek tartott élelmiszer fogyasztása összefüggésbe hozható a bőrrák egyik legveszélyesebb típusával.

Sokkoló eredmény

Video Itt a nagy 2026-os szerelmi horoszkóp: érzelmi áttörések éve jön

A halat régóta az egészséges étrend egyik alapjának tartják, főként a benne található omega-3 zsírsavak miatt. A Brown University kutatói azonban meglepő eredményre jutottak: szerintük a túlzott halfogyasztás növelheti a melanóma, vagyis a fekete bőrrák kialakulásának kockázatát. A 2022-ben publikált tanulmányban 491 ezer ember adatait elemezték, akiket 15 éven keresztül követtek nyomon. A vizsgálat során több mint 5 ezer résztvevőnél alakult ki melanóma, további több mint 3200 embernél pedig korai stádiumú bőrrákot diagnosztizáltak. Az eredmények szerint azoknál, akik rendszeresen fogyasztottak tonhalat vagy nem olajban sült halat, akár 18–20 százalékkal is magasabb lehetett a kockázat. Kiderült, mit javasolnak.

Lapozz a folytatásért!

Oldalak

Egészség
Lifestyle
Természetesen a mosogatószivacsnak tisztának, és nem használtnak kell lennie.
Lifestyle
A kártyabirtokos hiába akarta befizetni a sok pénzt az ATM-nél, az összeg nem jelent meg a képernyőn.
Lifestyle
A Femcafe idén is kilátogatott a Sziget Fesztiválra, amely ma már jóval többről szól, mint a bulizás. Számos szervezet kap itt teret, hogy fontos társadalmi ügyek mellett álljon ki és üzeneteket...
Lifestyle
Egy amerikai nő alig pár ezer forintért vett meg egy használt ruhát, ám a címkét megpillantva kiderült, hogy egy igazi vagyonra bukkant.
Sztárok
Még nagyban tart a Most Wanted forgatása, így mindenki találkozhat Sebestyén Balázsékkal, vagy éppen narancssárga ruhás celebekkel.
Sztárok
Amal és George Clooney először vitte el kilencéves ikreit, Ellát és Alexandert egy hivatalos eseményre, ahol ritka fotók készültek a családról.