Egészség

Meghálálja a szervezeted, ha mostantól te is így fogyasztod a reggeli teádat: a legrettegettebb betegségeket is kivédheted ezzel a módszerrel

Hosszú ideje tudjuk, hogy a rendszeres teafogyasztás fellendítheti az egészségünket, ám a kutatók szerint egyáltalán nem mindegy, hogy milyen típust választunk a méltán népszerű nedűből.

Ezért nem mindegy, milyen típusú teát iszol reggelente

Egy, a Beverage Plant Research című folyóiratban publikált tanumány megállapította, hogy a rendszeres teafogyasztás seregnyi fontos egészségügyi előnnyel hozható összefüggésbe – csökkenti nem csupán a szív- és érrendszeri betegségek, de a daganatos megbetegedések kialakulásának esélyét is - írja a Women's Health. Ugyanakkor ezeket az előnyöket akaratlanul is semmissé teheted, ha egyszerűen „rossz” módszert választasz a teafogyasztásra.

A szakemberek vizsgálatuk során korábbi tudományos kutatások adatait is górcső alá vették, és arra a következtetésre jutottak, hogy a teafogyasztás (különösen a zöld tea esetében) összefüggésbe hozható a jobb szív- és érrendszeri egészséggel és az anyagcsere kedvezőbb működésével, továbbá bizonyos krónikus betegségek – cukorbetegség, rák – kialakulásának mérsékeltebb kockázatával. Sőt, az eredmények alapján megállapítható, hogy a tea még az agy egészségét is védi az öregedés során.

Video Szem nem maradt szárazon: 10 éves a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

Ez eddig roppant ígéretesen hangzik, csakhogy a szakemberek azt is hozzáteszik, hogy a pozitív élettani hatás csak bizonyos típusú teák esetében érvényesül. Könnyen lehet, hogy te a mindennapokban teljesen más fajta teát fogyasztasz, így pedig nem csupán felmérhetetlenül nagy egészségügyi előnyöktől esel el, de még a szervezetedet is roncsolod.

Lapozz, a további részleteket a galériában találod!

Leadfotó: 123rf

Oldalak

Egészség
Lifestyle
Még mindig őrülten népszerű strandkaja a hekk, de van olyan eset, amikor nem szabadna megenni.
Sztárok
Pamela Anderson tényleg pánikba is esett kicsit, hogy egy ekkora világsztár akar vele dolgozni.
Egészség
Ha tartósítószer-mentes ketchupot veszünk, akkor mi benne mondjuk az a bizonyos módosított keményítő?
Sztárok
Tóth Vera most olyan dolgot mondott húga, Tóth Gabi kapcsán, amely messze túlmutat egy újabb internetes botrányon: a gyűlölet határairól beszélt. De emberségről adott tanúbizonyságot.
Sztárok
Elrajtolt Magyarország egyik kedvenc reality műsora, a Most Wanted - A hajsza a Keleti Pályaudvartól.
Lifestyle
A Perseidák meteorraj 2026-os csúcspontja különleges energiákat hoz: három csillagjegy szülöttei számára most váratlan fordulatok és csodák kezdődnek.