Fashion&Beauty

Könyvek, avagy a stílus Bibliái - kötelező olvasmányok a divat szerelmeseinek

Sokan azt gondolják, a divatkönyvekben csak felszínes dolgok vannak, pedig egyik-másik tervező élettörténete tanulságosabb, mint sok kötelező olvasmány. A következőkben bemutatunk néhány irodalmat, amelyet érdemes kézbe venni legalább egyszer.

A divat Bibliái - könyvek, amelyek a kulisszák mögé visznek

Video A Hegyi doktor Magyarországon: Interjú Hans Sigl-el

Coco Chanel (Henry Gidel)

"Coco Chanel a divat világtörténelmének leghumánusabb diktátora. Felszabadította a nőt a fullasztó fűzők, a bukj-el-szoknyák, a malomkeréknyi kalapok, a mesterkéltség, a cicomák uralma alól. Szegélydíszes kosztümjeit és "kis fekete ruháit" ma is nők milliói hordják, uralkodófeleségek éppúgy, mint egyszerű háziasszonyok.

"Az árvaházban nevelkedett Gabrielle Chanel nemcsak zseniális divattervező volt, hanem remek üzletasszony, és a későbbiekben nagyvonalú mecénás is. Háromezer alkalmazottja volt, milliós bevételei, pazar villái és kastélyai. Szenzációszámba menő divatbemutatóira a tengerentúlról is tódult a publikum. A szerelemben kevésbé volt szerencséje, de a szeretőit megválogatta: akadt köztük angol királyi herceg és német diplomata, híres költő és filmrendező. Gidel monográfiájának nagy erénye, hogy karrier-regényként és a XX. század kordokumentumaként egyaránt megállja a helyét." (Libri, 4 084 forint)

Yves Saint Laurent (Laurence Benaim)

"Ez a könyv – a divattervező első életrajza – annak az érzékeny fiúnak a története, akit erejét és törékenységét megidézve Misima „kötélidegzetű gyermeknek” nevezett, és aki tizenhárom évesen arról álmodott: Egy napon meghódítom Párizst, és fénylő betűkkel áll majd a nevem a Champs-Élysées-n! Hogyan fér meg egy emberben a 21 évesen Christian Dior helyére lépő sötét öltönyös fiatalember és a Sept 1971-ben meztelenül pózoló világfija? A depressziós férfi, a vörös-arany dicsőség foglya és az ördögi provokátor, aki hatalmas botrányt kavar az Opiummal?

Az YSL-birodalom felépítője és a Babylone utcai remete? A sivatagról, szabadságról álmodó örök gyerek és a fehér köpenyes maximalista, aki azért alkotott, hogy természetükből fakadóan eltűnő ruháknak adjon életet?

Laurence Benaim műve nem csupán YSL, az utolsó klasszikus életrajza és a divat története a múlt század közepétől napjainkig, hanem tisztelgés a szakma előtt, melyben az életművészet utolsó lángjai ragyognak." (Alexandra.hu, 4 990 forint)

A titokzatos Lagerfeld (Laurent Allen-Caron)

"Karl Lagerfeldnek (1933-2019) nemcsak a megjelenése volt egyedi, hanem az életútja is. A kifutók császára, a divat nagyatyja egész életében álarcok mögé bújt, s bár való igaz, hogy olykor felfedni látszott néhány titkát, valójában mindig is misztikus köd övezte. Ahogyan ő fogalmazott: "Olyan akarok lenni, mint egy látomás. Felbukkanok és eltűnök." Vajon milyen ember rejtőzött a világ leghíresebb napszemüvege mögött? Milyen múltja volt az örök jelen időben létező ikonikus alaknak?

A kötet szerzője, Laurent Allen-Caron újságíró az "Egy nap, egy sors" című műsor számára készített, Karl Lagerfeldről szóló, 12 részes "Lenni és látszani" című dokumentumfilm-sorozat ötletgazdája és rendezője. Az Allen-Caron általa készített riportokban Lagerfeld barátai, ismerősei és munkatársai mesélnek a divattervező pályafutásáról és arról a férfiről, akinek álmait, vágyait Párizs testesítette meg, ahol azzá a minden részletében megkomponált, jellegzetes figurává vált, akit világszerte ismerünk." (Libri, 3 610 forint)

Dior by Dior

Christian Dior (1905–1957) első kollekciójával 1947-ben szerzett hírnevet, amikor az "Új megjelenés" vihart kavart szerte a világon.

Ez a bájos önéletrajz lenyűgöző és részletes betekintést nyújt egy nagy divatház működésébe, miközben felfedi a magánembert a nagy horderejű létesítmény mögött.

Ez egyben az ötvenes évek klasszikus párizsi haute couture-jának portréja.

Dior részletesen bemutatja Granville-ben töltött gyermekkorát, a hozzá legközelebb álló családtagokat és barátait, legnehezebb éveit és hirtelen sikereit, valamint inspirációs forrásokról és kreatív folyamatokról is ír. (Moly.hu)

Tom Ford (Bridget Foley, Tom Ford)

Tom Ford a divat egyik legnagyobb ikonjává vált. Az elmúlt évtizedben a halandó kiegészítők címkéjéből a Guccit a világ egyik legszexisebb divatmárkájává változtatta. Tervei tízszeresére növelték a Gucci eladásait, és segítették a márka beépítését a mai luxuscikk-konglomerátumba. Ford a 21. századi csillogással kemény és szélsőséges stílust hozott ruháiba, Hollywood pedig felkapta rá a fejét.

Ez a könyv a Ford tervezési munkájának teljes katalógusa 1994-től 2004-ig. Nemcsak a Ford ruházati- és kiegészítő részleteit ismerteti, hanem a Ford nagy jövőképét is kutatja a márka teljes kialakításában, beleértve az építészetet, az üzletek tervezését és a reklámozást. Tom Ford több mint 200 fotót mutat be Richardtól Avedon, Mario Testino, Steven Meisel, Helmut Newton, Herb Ritts, Terry Richardson, Craig McDean, Todd Eberle munkáiból. A Guccitól való távozásával egybeesve megjelent könyv Ford teljes együttműködésével készült, és minden oldal tükrözi kivételes ízlését. (Libristo, 35 414 forint)

Fotók, leadfotó: Libri, Alexandra.hu, Libristo, Moly.hu, Pexels

Oldalak

Fashion&Beauty
Lifestyle
Nem csak a karrier, a magánéletük szempontjából is katasztrofális hónap vár rájuk.
Home&Design
Egy otthon lehet elegáns és időtálló, mégis friss és izgalmas – a profik megmutatják, milyen elemekkel tudod kiemelni, hogy ne olvadjon bele a megszokottba.
Sztárok
Katalin hercegné isteni stílusa folyamatosan formálódik, így nem csoda, hogy Vilmos herceg felesége idővel megvált néhány, egykor nagyon kedvelt darabjától.
Sztárok
A 80-as évek ikonikus sztárja, Beverly D’Angelo, most is képes meglepni a rajongókat: a legutóbbi Los Angeles-i bevásárlóútján olyan megjelenéssel tűnt fel, hogy sokan első pillantásra fel sem...
Lifestyle
Az állandó kísérőnkön, a Holdon olykor titokzatos fényvillanások jelennek meg. A tudósok sokszor ellentmondanak egymásnak, hogy ezt mi okozhatja.
Lifestyle
Bár a reklámok világától sokszor elkülönítjük a filmeket és sorozatokat, valójában a vászon és a képernyő régóta a marketing egyik legerősebb terepe.