Nem csak a nagycsaládosok álma - Ezt az autót te is imádnád

A SEAT új szabadidő-autójában megtalálható a márka termékskálájának valamennyi fontosabb tulajdonsága a forma és a funkcionalitás, a sportosság és a kényelem, az elérhető minőség és a technológia valamint az érzelem. Mindezeket olyan formával adja, ami tükrözi a modern életstílus legváltozatosabb elemeit. (x)

Kalandra hív

A SEAT Tarraco nevét a Földközi-tenger partján fekvő történelmi városról, a csodálatos épületekkel bíró kulturális központról, a fiatalos és kalandokra hívó Tarragonáról kapta. A legújabb SEAT, melyet a martorelli gyárban terveztek és fejlesztettek ki, és a németországi Wolfsburgban gyártanak, a márka termék offenzívájának harmadik eleme, és bepillantást enged az új SEAT-ok jövőbeni formatervezési világába is.

Kiváló mérnöki munka

A SEAT Tarraco-t olyan autósok számára alkották, akik egy gépkocsiban szeretnék megtalálni az izgalmat és a funkcionalitást. Olyan autósoknak szánják, akiknek szükségük van a maximum hét személy befogadását lehetővé tevő praktikusságra a családok és barátok szállításához, de értékelik, hogy autójuk jól reagál a vezető utasítására, és a lendületes vezetés élményét nyújtja.

A gépkocsi dinamikus futómű-szabályozása (DCC) tökéletes egyensúlyt biztosít a sportos érzés és a kényelmesebb utazás között a különböző felületű utakon megtett távolságoknál is. Vezetőként saját magunk is kiválaszthatjuk a nekünk megfelelő beállítást, de a rendszer automatikusan is képes alkalmazkodni, így az út felszíne valamint a vezetési stílus függvényében módosítani tudja a beálítást. Az utazás minőségéhez a hajtási opciók teljesítménye, hatékonysága és megbízhatósága is alkalmazkodik. Minden motor közvetlen befecskendezésű, turbó feltöltésű és start-stop technológiával ellátott, teljesítményük 150 és 190 lóerő között mozog.

Vezetést segítő rendszerek és biztonság

Az új SEAT Tarraco rendelkezik mindazon vezetést segítő rendszerekkel, melyek még a nagyobb kihívást jelentő utazási környezetben is kényelmesebb és biztonságosabb megoldást adnak. Az olyan jól ismert rendszerek, mint a sávtartó asszisztens vagy a követési távolságtartó asszisztens, ami magába foglalja kerékpárosok és a gyalogosok érzékelését is, ma Európában már a széria felszereltség részét képezik. Ugyanakkor az olyan rendszerek, mint a holttér érzékelő, a közlekedési tábla felismerő, a forgalmi dugó asszisztens, az adaptív távolságtartó automatika (ACC), a fényszóró asszisztens vagy a vészhívó opciókként elérhetőek.

A SEAT-nál a biztonságot is egy újabb szintre emelték, mert a Tarraco-t ellátták a vészhívó rendszerrel, az ütközés előtti biztonsági funkcióval és a borulás-érzékelővel, tehát a gépkocsit úgy tervezték, hogy a legmagasabb biztonsági követelményeknek is megfeleljen annak érdekében, hogy a nagyméretű szabadidő-autó a saját kategóriájában is mércét jelentő modell legyen.

A Tarraco-nál két benzines változat érhető el: a négyhengeres 1.5 literes TSI motor 150 lóerővel, hatsebességes kézi sebességváltóval, első kerék hajtással, illetve a 2.0 literes, 190 lóerős motor, ami hétsebességes, DSG sebességváltóval és négykerék hajtással rendelhető. A két dízel változat 2.0 literes TDI motorral érkezik 150 és 190 lőerős teljesítménnyel. A 150 lóerős változat elsőkerék-hajtással, hatsebességes kézi váltóval, vagy hétsebességes DSG sebességváltóval és összkerékhajtással érhető el. A nagyobb teljesítményű változat kizárólag összkerék hajtással, hétsebességes DSG sebességváltóval áll rendelkezésre.

Életre tervezve

A nagyobb méretek arra ösztönözték a tervező csoportot, hogy nagyobb összhangot keressenek az esztétikai érzés és a célszerű arányok között. A Tarraconak a nagy belső tér és a tekintélyt sugalló külső forma mellett a sikerült könnyedséget és agilitást, valamint robusztus jelleget és térfelfogást adni.

A Tarraco orr-részének kialakítása utal a SEAT új formatervezési nyelvezetére, a jellegzetesebb hűtőrács nagyobb figyelmet kér és egyéni jelleget biztosít. Mindezek mellett a teljesen LED-es erős fényszórók megőrizték a SEAT-ra jellemző háromszögű formát és sajátos képet. A fényszórókat mélyebben helyezték el a karosszériában, ezáltal jellegzetesebb és erőteljesebb külsőt kölcsönözve neki. Ez a formatervezőknek nagyobb alkotói szabadságot, a vezetőknek pedig tisztább, élesebb világítást adott.

Az autó belsejében a formatervezők a műszerfalon végigfutó vízszintes vonal kiemelésével olyan vonalvezetést alkalmaztak, ami hangsúlyozza a Tarraco szélességét és megerősíti a nagy tér-érzést, miközben bizalmat sugall, ugyanakkor a prémium kategóriákban megtalálható minőségi szintet adja.

Ahogyan világunk egyre növekvő mértékben digitalizálódik, a Tarraco-ban is megtalálható a SEAT 10.25 colos digitális műszerfala, ami gyorsítja a fontos információk eljuttatását a gépkocsi vezetőjéhez. Ugyancsak beépítették a 8 hüvelykes HMI képernyőt, ahol is a gépkocsiban helyet foglaló utasok hozzáférhetnek a SEAT összekapcsolhatósági opcióihoz. Ami pedig az infotainment rendszert illeti, a Tarraco az első SEAT, amelyikben elérhetők a mozdulatvezérlő funkciók a 8 colos Navigation Plus képernyővel.

Oldalak

Szólj hozzá Te is!