Ki a hibás, ha a zebrán ütik el a száguldó rollerest?

Egyre több a roller, így egyre több is a rolleres baleset. Viszont az kinek a felelőssége, ha mondjuk egy száguldó rollerest elcsap a kocsi a zebrán?
Várják sokan, hogy végre kijöjjön a rollerek KRESZ-szabályozása
Az elmúlt években a városi közlekedés látképe látványosan megváltozott. A járdákon, kerékpárutakon és olykor az úttesteken is egyre gyakrabban tűnnek fel elektromos rollerek, amelyek gyorsaságukkal, kompakt méretükkel és modern megjelenésükkel új dimenziót nyitottak meg.
Az elektromos rollerek első hulláma nagyjából 2017 körül indult el világszerte, amikor az amerikai Lime és Bird cégek megjelentek a közösségi rollermegosztó szolgáltatásaikkal. Európában, így Magyarországon is, 2019-től kezdve váltak igazán láthatóvá ezek az eszközök, először Budapesten, majd fokozatosan a vidéki városokban is.
A népszerűségük robbanásszerűen nőtt, hiszen a roller egyfajta szabadságot kínál: nem kell hozzá jogosítvány, nem kell parkolót keresni, és a dugókat is könnyedén kikerülhetjük vele. A technológia fejlődésével a rollerek egyre gyorsabbak, biztonságosabbak és okosabbak lettek. A 2025-ös modellek már GPS-követéssel, irányjelzővel, defektálló gumikkal és applikációval vezérelhető funkciókkal rendelkeznek, így nem csupán játékszerek, hanem valódi közlekedési eszközök.
A népszerűség azonban nem járt együtt a szabályozás fejlődésével. Az elektromos rollerek hosszú ideig a jogi szürkezónában mozogtak: sem kerékpárnak, sem segédmotornak nem minősültek, így a KRESZ nem tudott egyértelműen mit kezdeni velük.
Mire lehet számítani a jövőben, és ki a hibás, ha mondjuk egy száguldó rollerest elütnek a zebrán, azt a galériánkban megmutatjuk!
































