Ahol mindig zöld a fű

Yorkshire megyét tartják ez egyik legszebbnek - persze a többi sem panaszkodhat. Nemcsak az egyik legvarázslatosabb, de Anglia legnagyobb megyéje is egyben, mely rengeteg meglepetéssel és látnivalóval várja vendégeit.

A legzöldebb megye lévén érdemelte ki az Isten saját megyéje becenevet. Valóban hatalmas kiterjedésű érintetlen zöld területek képezik Yorkshire magját. Az ide látogatók rengetek tevékenység közül válogathatnak, akár inkább a szabadban és vidéken töltik a vakációt, vagy a történelmi városokba és falvakba látogatnak el szívesebben. A nappali városnézés után, pedig belevethetjük magunkat az éjszakai életbe, de ha csak egy csendes vacsorára vagy mozizásra vágyunk azt is minden további nélkül megtehetjük. Yorkshire büszkélkedhet Anglia második legnagyobb városával, Leeds-dzel, valamint a varázslatos York-kal, az egyik legrégebbivel. Azonban nem szabad megfeledkezni Harrogate-ről sem, amit az Észak Oxfordjaként emlegetnek, valamint a már-már vele összeépült Knaresborough-ról sem. A autóval körülbelül fél, háromnegyed órányira vannak egymástól ezek a városok, tehát nem kell sok időt tölteni az utazással.

Leeds azon városok egyike, ami úgy hatalmas, hogy közben kicsinek tűnik. A belváros gyalog könnyűszerrel bejárható, bár az utcák hasonlósága miatt, elég valószínű, hogy legalább egyszer eltévedünk majd. Rengeteg kávézó, étterem és bár közül válogathatunk, ha megéheztünk a vásárlásban, ugyanis még magyar viszonylatokban is olcsóbban tudunk vásárolni, mint itthon. Aki betéved egy étterembe Yorkshire-ban, annak szinte kötelező megkóstolnia a  megye specialitását, a Yorkshire pudingot, valamelyik ízletes vasárnapi rostonsülttel. Leeds tele van egyfontos boltokkal, ahol szinte mindent megtalálhatunk, akárcsak a piacon ahol kevesebb mint féláron kaphatunk zöldséget és gyümölcsöt -érdemes a nap végén, négy óra után kilátogatni, mert ilyenkor még olcsóbban juthatunk hozzá. Ha kicsit távolabb megyünk a belvárostól, akkor kisebb-nagyobb parkokra bukkanhatunk. Ahogy kiérünk Leedsből, megtekinthetjük a gyönyörű Harewood házat, vagy a Kirkstall Abbey-t is megcsodálhatjuk.

Harrogate Anglia szerte ismert fürdő város, ám sokkal többet rejt, mint azt elsőre gondolnánk. Ha Leeds után látogatunk ide, ne lepődjünk meg az árakon, hiszen ez egy elit város - itt gyűltek össze az északi gazdagok, hogy ne nagyvárosban éljenek, és ne is vidéki száműzetésben. Harrogate olyan, mint egy kis ékszeres doboz, minden egyes épületet, parkot, látványosságot érdemes megnézni, hiszen gyönyörű. Innen már csak egy köpésre van Knaresborough, melynek óvárosi része vetekszik Harrogate szépségével. Ez a régi vásárváros megőrizte belvárosának középkori jellegzetességeit, olyan, mint egy igazi Angol falu. Harrogate-re és Knaresborough-ra együtt talán elég is egy nap, hiszen egyik sem túl nagy város.
Knaresborough belvárosi része különösen apró, hamar be lehet járni és mindenképpen érdemes, hiszen Anglia legrégebbi patikáját is itt találjuk a piactéren, mely egészen 1720-tól nyitva áll és a mai napig működik, ahol még mindig készítik a híres levendulás vizet, az eredeti recept szerint -igaz most már főleg kézzel készített édesség, tea és kávé-különlegességeket árulnak. A szélén található az immáron több, mint 1000 éves vár, ahonnan lelátni a folyópartra, és akár le is sétálhatunk. Ha végeztünk a városnézéssel, akkor csónakázhatunk a város tövében fekvő Nidd folyón, vagy megnézhetjük a Mother Shipton barlangot, vagy túrázhatunk a folyóparton.

York történelmi városát is feltétlenül látnia kell a Yorkshire-ba látogatóknak, mely oly mértékben megőrizte autentikus belvárosát, az ember azt hihetné egy skanzenben van. A város középkori falai még ma is láthatóak. A középkori gyapjúkereskedelemnek köszönhette felemelkedését, majd egyházi központtá is vált; a mai napig az anglikán egyház provinciája, a canterbury-i mellett. Katedrálisa az egyik legnagyobb gótikus stílusban épült székesegyház, melynek legelső változata 627-ben épült. Később többször lepusztult és újra kellett építeni, majd több átépítést is megélt, mire elnyerte mai méretét és formáját.

Aki inkább a tengerpartokat szereti, Yorkshire-ban oda is ellátogathat, két gyönyörű tengerparti várost szoktak ajánlani, Scarborough-t és Whitby-t. Akárcsak a legtöbb település Angliában több, mint ezer éves történelemmel büszkélkedhetnek, így két strandolás, vagy rossz idő esetén -ami nem ritka- a városban is gyönyörködhetünk. Nem szabad kihagyni a scarborough-i várat és a whitby-i apátságot sem. És ha már apátság, akkor mindenképpen érdemes ellátogatni a Fontains apátsághoz, ami Anglia legnagyobb és legjobban fenntartott cisztercita kolostora, melyet 1132-ben alapítottak, és a világörökségünk része.Vidéken kedvünkre bóklászhatunk bármerre, ne ijedjünk meg a kapuktól, a kőfalaktól és a sövényektől, a legtöbb helyen szabad az átjárás. A kőfalak egy része már több száz, esetenként ezer éves, a kapuk pedig többnyire csak azért vannak, hogy ne kószáljanak el a bárányok. De ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, akkor minden városban találhatunk legalább egy turista információt, ahol menetrendektől kezdve a térképekig mindent megtalálunk, ráadásul a legtöbb dolgot ingyen.

Oldalak

Lifestyle
Köztudott tény, hogy a barátok fontosak a boldogságunkhoz. A közelmúltbeli kutatások azonban azt sugallják, hogy nem kell aggódnunk akkor sem, ha éppenséggel egyetlen ember sincs, akivel...
Sztárok
Úgy néz ki, hogy Demcsák Zsuzsa is eljutott arra a pontra, hogy nem szeretné kiteregetni a magánéletét, de azért néhány titkot mégis megtudtunk a szerelméről.
Lifestyle
Talán még a párunknak sem szoktuk elmesélni, ha általában valamilyen szexuális tartalmú álmunk van, pedig lehetnek rejtett jelentései. Most megmutatjuk, hogy mit jelenthet például, ha az előző...