Lifestyle

Ha te is gyakran kihagyod a reggelit, ezt a cikket neked írtuk

Ha reggelente nem vagy éhes, sokaknak a legegyszerűbb megoldásnak tűnik, ha kihagyják a reggelit – ám egyre több kutatás szerint ez komoly egészségügyi kockázatot jelenthet.

Metabolikus kockázat

A legfrissebb tudományos áttekintés a Nutrients folyóiratban arra figyelmeztet, hogy a reggeli kihagyása összefüggésbe hozható a metabolikus szindróma kialakulásának magasabb kockázatával. Ez a szindróma olyan állapotok összessége, amelyek növelik a szívbetegség, a 2-es típusú cukorbetegség és a stroke esélyét. A kutatás során 118 385 résztvevő adatait elemezték kilenc különböző tanulmányból, és egyértelmű kapcsolatot találtak a reggeli kihagyása és a metabolikus szindróma jellemzői – például hasi elhízás, magas vércukorszint és magas koleszterin – között.

A szakértők hangsúlyozzák, hogy a rendszeres, szándékos reggeli böjt más hatást gyakorolhat, mint a rendszertelenül kihagyott étkezés. Egyes vizsgálatokban nemi különbségeket is találtak, ezért további kutatásokra van szükség a pontos mechanizmusok feltárásához.

Video Tabuk nélkül az anyaságról: magyar sztáranyukák őszintén meséltek arról, mi változott meg örökre az életükben

Azoknak, akik a reggelit gyakran kihagyják, különösen érdemes odafigyelniük a nap további étkezéseire, mivel a kihagyott étkezés hatására a test gyakran kompenzál, ami túlevéshez és testsúlygyarapodáshoz vezethet. A reggeli nem pusztán egy étkezés: kulcsfontosságú az anyagcsere, az energia- és vércukorszint szabályozásában, és hosszú távon a szív- és érrendszeri egészségre is hatással lehet.

De miért okozhat problémát a reggeli kihagyása és hogyan hat a hormonjaidra? Lapozz a következő oldalra, ahol a szakértők részletesen elmagyarázzák a test működését és a metabolikus kockázatot.

Oldalak

Lifestyle
Sztárok
Molnár Áron színész és közéleti aktivista a művészeti szféra mellett a hazai közéletben is rendkívül aktív jelenléttel bír. Rendszeresen megnyilvánul társadalmi kérdésekben, és határozottan kiáll...
Lifestyle
Súlyos veszélyre és bűncselekményre figyelmeztet a rendőrség: ismeretlenek elvittek a Duna-partról egy feltételezhetően II. világháborús robbanótestet.
Egészség
A ráncok megjelenését nem csupán az idő múlása határozza meg: a mindennapi életmód, a környezeti hatások és az étrend is beleszólhat abba, milyen gyorsan veszít a bőr a feszességéből. Ráadásul van...
Lifestyle
Magyar Péter miniszterelnök a Facebookon jelentette be, hogy a Duna emelkedő vízszintjének köszönhetően megkezdődött a Paksi Atomerőmű újraindítása a múlt heti energiakrízis után.
Sztárok
Kiszivárogtak az utolsó felvételek Liam Payne tragédiájáról: az elhunyt világsztár utolsó óráit megrázó fotók és biztonsági kamerás felvételek fedik fel.
Sztárok
Látványos átalakuláson ment keresztül a népszerű amerikai komika: Amy Schumer kendőzetlen őszinteséggel és szűrők nélkül mutatta meg új alakját.