Kiderült, kik lesznek a pandémia nagy nyertesei és vesztesei
Megvizsgálták, mik lehetnek azok a termékek és szolgátatások, amiknek a fogyasztása a járvány alatt futott fel, de a lezárások lecsengésével világszerte csökken majd a népszerűségük – vagy éppen annyira hozzászoktunk a meglétükhöz, hogy a járvány után is folyamatosan költünk majd rájuk.
Az „otthonülős cuccok” piaca a járvány után is pörögni fog
A McKinsey kínai, francia, német, brit és Egyesült Államokbeli fogyasztók megkérdezésével készített jelentést a koronavírus-járvány után várható piaci átalakulásokról – írja a Forbes. A kutatócég munkatársai azt vizsgálták, mik lehetnek azok a termékek és szolgátatások, amiknek a fogyasztása a járvány alatt futott fel, de a lezárások lecsengésével világszerte csökken majd a népszerűségük, vagy éppen annyira hozzászoktunk a meglétükhöz, hogy a járvány után is folyamatosan költünk majd rájuk.
Az eredményekből kiderül, az otthoni munkával kapcsolatos kiadásokat – például amit a nappalink irodává alakítására szánunk – ezután sem fogjuk visszafogni. Ennek egyik oka, hogy a munkáltatók egy jelentős része a járvány végeztével sem feltétlenül várja majd el, hogy a munkatársak mindennap bemenjenek az irodába.
Az otthoni edzést segítő eszközök is ugyanígy pörögni fognak, ahogy a felújítások, illetve az élelmiszer- és ételrendelések mellett az egészségügyi időpontfoglalások és konzultációk is népszerűek maradnak.
A virtuális orvoslás fellendülését a koronavírusnak köszönhetjük
Bár korábban sem számított újdonságnak, az egészségügy virtualizálódása a járvány miatt hatalmas lendületet vett: Németországban 10-szer, az USA-ban 25-ször, Franciaországban 50-szer annyiszor keresték meg a páciensek az interneten keresztül az orvosokat, mint korábban. Hogy ez mennyiben fog megváltozni a járvány után, az attól is függ, hogy az ilyen konzultációkkal kapcsolatos, a pandémia idejére hozott szabályokon szigorítanak-e a hatóságok.
Igény mindenesetre a páciensek részéről valószínűleg lenne az internetes kacsolattartásra. A Reuters idézi Dr. Viraj Lakdawala New York-i orvost, akinek a járvány alatt 200 százalékkal növekedett a nem koronavírusos betegei által virtuálisan foglalt időpontok száma, és azzal számol, hogy a jövőben még többen választanák majd ezt a lehetőséget.
Az online vásárlás továbbra is népszerű lesz
A vizsgált országokban a járvány alatt megkétszereződött az online rendelt élelmiszerekre elköltött pénz összege – az USA-ban és az Egyesült Királyságban az összes élelmiszervásárlás tíz százalékát intézték az interneten keresztül.
Az online áruházak azért is kerülhetnek ki nyertesként a járványból, mert az idősebb korosztályból is egyre többen szerezték be így az élelmiszereket, és a riport szerint sokan a járvány után sem fognak visszatérni a boltokba. Sejtések szerint Magyarországon is hasonló a tendencia: valószínűleg hazánkban is előnyben fogjuk részesíteni is az online bevásárlásokat.