Ügyeket intéznél a kormányablakban? Akkor sajnos van egy rossz hírünk

Okmányokkal és járművekkel kapcsolatos ügyekben hétfőn nem lesz ügyfélfogadás. A Digitális Magyarország Ügynökség ugyanakkor arról is beszámolt, hogy az elektronikus ügyintézés nagy része már helyreállt.
Ezt tedd, ha már időpontot foglaltál
A hétvégén történt hardvermeghibásodás következtében számos elektronikus közigazgatási szolgáltatás fennakadásokkal működött. Az eset a kormányablakos ügyfélkiszolgálás során használt rendszereket is érinti, emiatt július 14-én, hétfőn a kormányablakokban az okmányokkal és járművekkel kapcsolatos ügyfélkiszolgálás országosan szünetelni fog - írja az MTI a Digitális Magyarország Ügynökség közleménye alapján.
Hozzátették, hogy a kormányablakok az időpontfoglalással rendelkező ügyfelekkel új időpontot egyeztetnek.
A hiba elhárításán a közlemény szerint folyamatosan dolgoznak, a fejleményekről tájékoztatják a nyilvánosságot. Az okozott kellemetlenségekért a DMÜ a közleményben elnézést kért.
Jelezték azt is, hogy a DÁP, az Ügyfélkapu+, illetve az egyéb kormányzati portálokon elérhető elektronikus ügyintézési szolgáltatások működése helyreállt.
Július 11-én, pénteken először az Index.hu számolt be róla, hogy - olvasóik tapasztalatai szerint - országszerte leálltak a kormányablakok, és mivel a központi rendszerben lépett fel üzemzavar, így csak a már elkészült okmányok kiadására van lehetőség.
A kormányhivatal oldalán a következő tájékoztatást tették közzé az üzemzavarral kapcsolatban: "2025. július 11-jén országszerte fennakadások lehetnek az ügyintézésben. A kormányablakokban megnövekedett várakozási időre kell számítani. A szolgáltató dolgozik a hiba elhárításán."
Szintén ekkor derült ki az is, hogy hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos alkalmi bejelentője, az Általános Nyomtatványkitöltő és a tárhely sem működik. Sőt, az Index további olvasói észrevételek alapján arról is említést tett, hogy a DÁP (Digitális Állampolgárság Program) alkalmazás is leállt.




























