Ketogén diétázol? Itt egy teljes bevásárlólista, mire van szükséged hozzá

A diétának nekiállni a legnehezebb, ráadásul nem könnyű pontosan előre tervezni és belőni, milyen alapanyagokra, élelmiszerekre lesz szükséged az étrendhez. Most a ketogén verzióhoz adunk egy kis segítséget egy komplett bevásárlólistával, amivel csak be kell sétálnod az üzletbe.

Ketogén shopping lista

Elkezdeni egy keto diétát bizony nem könnyű feladat - ez egy olyan fogyókúra, ami alapvetően átalakítja a mindennapi étrendet, ráadásul azt is szigorúan szabályozza, milyen alapanyagokat használhatunk a betartásához. Ez azt jelenti, hogy amennyiben te is most akarsz elindulni a ketogén úton, bizony jelentősen megváltozik majd az eddigi bevásárlólistád. Annak érdekében, hogy segítsünk kicsit és ne kelljen hosszasan gondolkoznod a kötelező élelmiszereken, a Women's Health írása alapján összeraktunk egy komplett repertoárt, hogy neked már csak a boltba kelljen besétálnod.

Zsírfókusz, alacsony szénhidrát

A ketogén fogyókúra lényege, hogy a szervezet az energiát jó zsírokból nyeri szénhidrát helyett - fontos tehát ezek megfelelő kiválasztása. Az alábbiakban mutatjuk a bevásárlólistát élelmiszercsoportokra lebontva.

Gyümölcs és zöldség

  • karfiol, brokkoli
  • spenót, kelkáposzta, rukkola
  • kaliforniai paprika
  • zeller, uborka
  • padlizsán
  • spárga
  • avokádó
  • málna, áfonya, szeder

Hús és hal

  • marha, csirke
  • csontleves
  • tonhal, lazac, szardínia

Tejtermék és tojás

  • mandula- és kókusztej
  • zsíros sajt
  • főzőtejszín (ami sűrű)
  • tojás
  • tejföl
  • túró
  • görög joghurt

Zsírok, olajok

  • avokádó olaj
  • extraszűz olívaolaj
  • kókuszolaj
  • mogyoróolaj

Snack, magvak

  • olíva
  • pisztácia
  • chia mag
  • lenmag

Fagyasztott élelmiszer

  • karfiolrizs
  • karfiol pizza
  • frittata

Egyéb (szénhidrátok és proteinforrás)

  • tofu
  • alacsony szénhidráttartalmú tészta (üvegtészta például)
  • cukormentes ketchup
  • alternatív lisztek
  • keto protein szeletek

A ketogén diétában 60-75 százaléka a kalóriáknak zsírból származik, 15-30 százalék proteinből és 5-10 százalék a szénhidrát. Utóbbi azt jelenti, hogy nagyjából maximum 50 gramm szénhidrátot lehetne megenni naponta a fogyókúra alatt.

Tiltólista

Vannak tiltólistás alapanyagok is, amelyek jó, ha egyáltalán nem kerülnek be a kosaradba.

  • tésztafélék: a keto diétába sajnos nem fér bele a normál tészta, sem pedig a rizs. Ha egy idő után nagyon kívánnád, akkor is válaszd inkább az alternatív verziókat (alacsony szénhidráttartalmú és például gluténmentes);
  • magas kalóriatartalmú zöldségek: a krumpliról is le kell mondani, és akár hiszed, akár nem, a sárgarépáról is, mert magas a kalóriatartalma a zöld levelekhez (rukkola, spenót, káposzta) képest;
  • cukros gyümölcsök: alma, banán, körte - ezek szintén kerülendők ketogén diéta alatt;
  • hüvelyesek: bab, borsó, lencse, csicseriborsó - ezek is tiltólistásak.
Fotók, leadfotó: 123rf; forrás: Women's Health

Oldalak

Szólj hozzá Te is!