Szürreális videón mutatja be egy fiatal fiú, hogy fest a valóságban a világmárkák orosz bojkottja
Az orosz-ukrán háborúra a politika szankciók mellett rengeteg világmárka is reagált, egyszerűen bezárták az Oroszországban működő boltjaikat, legfrissebb hír, hogy a McDonald's is bezárta az éttermeit.
Egyre több bolt zár be
Nagy fast-fashion ruhamárkák, mint a Zara, H&M, Bershka és társai mellett, az IKEA és a McDonald's is bejelentette, hogy a háború alatt nem szándékozzák nyitva tartani a boltjaikat Oroszországban, ezzel is szankciók alá helyezve a megszálló országot. A boltok mellett alkalmazások, online platformok is jelentették a bojkottot, a teljesség igénye nélkül jelenleg az oroszok számára nem elérhető a TikTok, a Netflix, de még a PornHub nevű, felnőtt tartalmakat kínáló weboldal sem.
A bojkott célja nagyon hasonlít a nagyhatalmak által bevetett politikai szankciók céljaihoz, miszerint az orosz nép mielőbb olyan helyzetbe kerüljön, hogy Putyinnak szinte egyetlen döntési opciója legyen a fegyveres konfliktus leállítása. Természetesen naivitás lenne azt gondolni, hogy Vlagyimir Putyinnak fejfájást okoz, hogy az oroszok nem nézhetnek sorozatokat a Netflixen, azonban a boltzárak és a népszerű platformok bojkottja elér a lakossághoz, akikben emiatt folyamatosan nőni fog az elégedetlenség, ami előbb-utóbb az ország elnökéhez is elérhet.
A videóért lapozz!