Az online kampányok felpörgethetik a kiskereskedelmet

Megvan a kiút a válságból? Akciókkal menekülnének a szolgáltatók, hisz az online kampányok és a kuponos oldalak felpörgethetik a kiskereskedelmet.

A 2008 óta elhúzódó gazdasági válság a világ fejlett országainak nagy részét recesszióba süllyesztette, és csak kevesen mondhatják el magukról, hogy a nehéz időkben is növelték bruttó nemzeti össztermékük mértékét. Az ezzel együtt járó, általánosan tapasztalható, nehezedő életkörülmények Magyarországon is óriási béklyót kötöttek a kiskereskedelemre. Ebből a nehéz helyzetből próbálnak talpra állni napjainkban a különböző szolgáltatók, üzletek és szálláshelyek.

Az Alkuponról

Az Alkupon 2011 júliusában indult online kupon értékesítéssel foglalkozó közösségi vásárló oldal. A kiemelkedő kedvezmények széles körű választéka révén hamar meghatározóvá vált a magyar kuponos piacon. A napi forgalom szerinti 500 legjobb magyarországi oldal közé tartozó Alkupon Facebookján több mint 215.000 aktív rajongó van és több 1000 elégedett szerződött partnerük.

Mediterrán nyaralás egy buszbérlet áráért

Tetszik az oldal?
Nyomj itt egy nagy
Tetszik-et és gyere
máskor is!

Az egyik kitörési pont a kereskedelem élénkítésére az online vásárlások élénkülése lehet, ezen belül pedig a kimagasló kedvezményeket nyújtó, úgynevezett kuponos oldalak térnyerése. Az eNET Internetkutató és Gazdasági Kft. friss éves kutatási összefoglalójából kiderül, hogy 2012-ben hazánkban már 6,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított az online bónuszos piac. A szereplők száma ugyan csökkent az utóbbi években, a talpon maradt oldalak azonban növelték népszerűségüket.

Az értékesítési csatorna lényege, hogy a különféle termékeket, szolgáltatásokat eladni szándékozó cégek némi jutalékért cserébe leszerződnek egy kuponos társasággal, amely az oldalán a gondosan előkészített ajánlatokat eljuttatja széles vásárlóközösségének. Egy jó akció így igen nagy embertömegekhez eljuthat, akik ezáltal könnyedén és kiváló áron férhetnek hozzá a különböző szolgáltatásokhoz vagy termékekhez. Ennek köszönhetően mindenki jól jár, hiszen a szolgáltató némi áldozatért cserébe megnövelheti forgalmát és ismertségét, a közösség pedig csemegézhet a kedvező ajánlatok közül. Így akár pár ezer forintért eltölthetünk 1 hetet a görög tengerparton, fillérekért eljuthatunk a fogorvoshoz, és egyedi, eddig elérhetetlennek hitt szolgáltatásokat vehetünk igénybe.

Mindenki jól jár

A magyarországi kiskereskedelemben egyre növekvő szerepet tölt be az online vásárlás: 2012-ben már a teljes hazai forgalom 2,7 százaléka interneten keresztül zajlott, míg idén a tavalyi 177 milliárdos volumen akár 200 milliárd forintra is növekedhet! Felértékelődött tehát ez a terület, amelynek fontosságát ma már egyre több cég ismeri fel. „Filozófiánk egyik alapja, hogy a szolgáltatók és a széles vásárlóközösségünk összekapcsolása által mindenki jól járjon” - emelte ki Vasser József, az Alkupon ügyvezető igazgatója, kifejtve, hogy egy akció által az eladó fél rövid idő alatt növelheti ismertségét, míg a vevők folyamatosan válogathatnak a 50, 70 vagy akár 90 százalékos kedvezménnyel elérhető termékek és szolgáltatások közül. A cég alapítója hozzáfűzte: „A legfontosabb, hogy mindenki elégedett legyen, ezért a megjelenés előtt rendkívüli gondossággal mérlegelünk minden alkut, és csak a legjobbak kerülhetnek fel oldalunkra. Így szinte borítékolható a siker!”

Az utazások a legnépszerűbbek

A felmérésből jól látható az is, hogy a vásárlók leginkább az utazási ajánlatokat keresik és veszik igénybe, de népszerűek a szépségápolási és egészségügyi szolgáltatások is. Ezek forgalma mintegy kétharmadát teszi ki az egész piacénak, így ezeken a területeken igen nagy eséllyel indulnak különböző kampányok. Néha azonban a legérdekesebb ajánlatok is nyerőek lehetnek, hiszen mint Vasser József említette, például „nanopad”-ból vagy margitszigeti kisvasutazásból is több százat értékesítettek egyetlen hét alatt. Megállapítható, hogy az online piac egyre nagyobb térhódításával együtt a kedvezményes vásárlások is sokat tehetnek a fellendülés elősegítéséért!

Címkék:

Szólj hozzá Te is!