Lifestyle

Aranyat ért a szeptemberi hőség a bulizóknak és a vendéglátósoknak

Tavalyhoz képest jobb évet zártak azok a szórakozó és kikapcsolódásra alkalmas helyek, amelyek valamilyen extra szolgáltatást nyújtottak: például rekordszámú telt házas koncertet, ahogy a Budapest Park, vagy zárt körű bulikat, csúszdás strandokat – derült ki a RevoUnion és partnerei nyári szezonzárásról szóló sajtótájékoztatóján.

Habár tavalyhoz képest hűvösebb volt a nyár, mégis a vártnál eredményesebb év volt, a fogyasztói kosárérték is növekedett – ez lett a konklúziója az újrahasználható megoldásairól ismert márka sajtótájékoztatójának, ahol Budapest és a környéke nagyobb szórakozó- és kikapcsolódási helyei értékelték a 2025-ös nyári szezont. Mint Albert Péter, a Budapest Park vezérigazgatója elmondta, bár a szezon náluk még nem ért véget – október 4-ig tart –, az eddigi eredmények biztatóak: a 20 teltházas programnap mellett sikerült erősödni a rendezvényeket követő afterpartykban is. „Ezekkel együtt a tavalyi év hasonló időszakához képest 5 százalékos növekedést értünk el idén, úgy tapasztaltuk, a kosárérték is növekedett” – tette hozzá.

Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?

Erdélyi Viktor, a Mogyoródi Aquarénában a büféket is üzemeltető Gleccser Drinks Kft. ügyvezetője szerint idén ritkábban tehették meg a magyarok, hogy kilátogassanak a csúszdaparkba, de ha kimozdultak, akkor már többet is költöttek. Tapasztalata alapján nyáron kevesebbet mentek külföldre vagy hosszabb nyaralásokra a családok, így egy-egy strandolás felért azzal.

Hasonlóról számolt be a Zsiráf Pest üzletvezetője is, aki szerint míg korábban augusztusban kihalt volt a város, addig idén csak 1-2 olyan éjszakára emlékszik, amikor kevesebben ültek az asztalaiknál. Rinyu Béla elmondása alapján míg tavaly a közös EB-meccsnézések miatt volt eredményes az évük, addig idén a zárt körű, nagyobb események, külföldi fellépőkkel színesített programok miatt zártak jól. „Meg persze a nyárias szeptembernek, ami adott plusz egy hónapot” – tette hozzá.

Abban a kerekasztal-beszélgetés résztvevői egyetértettek, hogy a mai vendéglátásban átlagos szolgalátatással nem lehet növekedni. „Akik itt vagyunk, mindig próbáltunk valamilyen extrát nyújtani” – magyarázta Erdélyi Viktor, hogy bár a teljes HORECA-szektor nem ér el kimagasló eredményeket, ők mégis. Az extra persze lehet a mai fiatal generáció számára fontos környezettudatosság is. Többek között ez volt az egyik oka, hogy a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő büfékben bevezették az újrahasználható rendszert az italokra és az ételekre egyaránt. „Nagyon környezettudatos a mi célközönségünk, a fiatalok” – mondta a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezetője. Orbán Balázs szerint náluk a felhasználók a felsőoktatási rendszer miatt 3-4 évente cserélődnek, amihez alkalmazkodniuk kell, illetve folyamatosan edukálni. A résztvevők egyetértettek abban, hogy az újrahasználható rendszerekkel kapcsolatos tájékoztatás a vendéglátóegységek és a RevoUnion közös felelőssége.

Különböző kommunikációs eszközökkel támogatja a partnereit, illetve folyamatosan figyelik a fogyasztói visszajelzéseket is. „Ma már sokan nem a pénztárcájukban tárolt bankkártyával, hanem a telefonjukkal fizetnek. Ehhez hasonlóan a fizikai formában elérhető tokent is ki lehet váltani a már három éve elérhető RevoToken alkalmazás segítségével” – mondta Maros Róbert ügyvezető, aki kiemelte, hogy a cég alapításakor a céljuk egy környezetileg és gazdaságilag is fenntartható újrahasználati rendszer létrehozása volt, ami a partneri és fogyasztói szempontokat egyaránt figyelembe veszi.

A vállalat célja egy határokon átívelő, cross-border nyílt rendszer létrehozása, ahol az újrahasználható termékekre beváltható RevoTokenek zökkenőmentesen használhatók országok és partnerek között” – mondta Maros Róbert, a RevoUnion ügyvezető igazgatója.

A nemzetközi terjeszkedés már kézzelfogható: jelen vannak Szlovákiában, Romániában, Hollandiában és Olaszországban is. Az első franchise-partner Lettországban kezdte meg működését, idén pedig Horvátországban indult stratégiai együttműködés.

Mesterséges intelligencia támogatja a mosórendszert

Hogy az idei nyári szezon jobb volt, azt az is bizonyítja, hogy még egy műszakot be kellett állítania a poharak tisztításához. Még úgy is, hogy 2025 tavaszán egy korszakalkotó technológiai fejlesztést vezetett be új, 9 ezer m²-es telephelyén: a mesterséges intelligenciát és gépilátást alkalmazó automatizált mosórendszert. Az innovatív rendszer másodpercenként akár három pohár mintáját is képes azonosítani és a sérüléseket, miközben a hibás darabokat azonnal kiszűri. A rendszer célja nem csupán a mosási folyamat felgyorsítása, hanem a teljes raktározási és logisztikai lánc optimalizálása. Az MI-alapú mosogatórendszer 2026-tól önálló termékként is piacra kerülhet, új távlatokat nyitva az iparági digitalizációban.

Az új telephely raktára 2,5 millió pohár tárolására alkalmas, a telephely melegvíz-ellátását pedig18 napkollektor biztosítja. „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy új telephelyünk nem csupán kapacitásban, hanem technológiai és környezettudatossági szempontból is szintet lépett. A modern infrastruktúra és a fenntarthatósági megoldások együttesen biztosítják, hogy ügyfeleink számára hosszú távon is megbízható, környezetbarát szolgáltatást nyújthassunk” – emelte ki Maros Róbert ügyvezető.

Oldalak

Lifestyle
Sztárok
A legendás divatház alapítója, Carolina Herrera rendkívül büszke nagymama, elképesztően gyönyörű, 21 esztendős lányunokája ugyanis komoly mérföldkőhöz érkezett.
Sztárok
Nemrég véget ért a TV2 nagysikerű realityje, a Házasság első látásra harmadik évada, ám az egyik legígéretesebbnek hitt páros, Deák Rebeka – vagy ahogy sokan ismerik, Becca – és Horváth Zsolt...
Fashion&Beauty
Ha a téli hónapokban egy kis luxust és melegséget szeretnél csempészni a körmeidre, nincs jobb választás, mint a csokoládé árnyalatai. A gazdag barna tónusok, a bársonyos finish és a finom arany vagy...
Lifestyle
Valaki vagy valami a felszínre hozza, amit a Skorpió elnyomott. Napi horoszkóp.
Sztárok
Míg a hercegné zöldben, családja, Vilmos, György, Sarolta és Lajos talpig kékben kápráztatták el a királyi család rajongóit a Westminster apátságban ma este.
Fashion&Beauty
Kaia Gerber olyan elegáns és trendi műszőrme kabátban lépett utcára, hogy egyből kedvünk támadt beszerezni egy hasonlót.