Blaskó Nikolett, az ACG reklámügynökség tulajdonosa: Egy vezető mit sem ér önmagában

Blaskó Nikolett reklámszakember kezdetben ügyféloldalon dolgozott, majd 2004-ben társaival megalapította az ACG reklámügynökséget, amelynek máig többségi tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. A vállalat a vezetése alatt Magyarország egyik vezető integrált kommunikációs ügynökségévé vált, több mint száz nívós hazai és nemzetközi reklámszakmai díjat is elnyert, 2014-ben pedig egy nívós nemzetközi szakmai rangsor szerint a világ leghatékonyabb független ügynöksége lett. Nikolett egyébként nemcsak üzletasszony, édesanya is: férjével és két kislányukkal igazán harmonikus és boldog életet élnek. A sikerről, a nőiességről és a családról is beszélgettünk vele.

Mi történik egy olyan napon veled, amelynek a végén azt érzed, hogy elégedett és sikeres vagy?

Nem kell korán kelnem, elég, ha 10-re megyek be az ügynökségbe. Előtte a gyerekekkel együtt elkészülünk, és amikor beérek az irodába, jó hírek fogadnak; mondjuk, megnyertünk egy nagy tendert vagy egy kampányunknak megjöttek az eredményei és borzasztóan sikeres lett. Ettől jó kedvem lesz. Aztán lezajlik pár tárgyalás és mindegyikről úgy állok fel, hogy sikerült előrelépnünk. Délután van még időm arra is, hogy kimenjek lovagolni, majd elmenjek a nagyobbik lányomért a suliba. Hat körül már mind otthon vagyunk és este együtt vacsorázunk. Ilyen lenne egy tökéletes nap.

Számodra mit jelent a siker? Miben méred?

Sok mindenben, leginkább boldogságban. Hogy kinek mit jelent a siker, az szerintem korral és élethelyzettel is változik. Akkor érzem sikeresnek magam, ha harmonikus egyensúlyt tudok tartani a család és a karrier között, ha azt csinálhatom, amit szeretek, ami örömet okoz és ez még jól is megy, ha sehol sem kell szerepet játszanom, mindenhol önmagamat adhatom és a sikerem a körülöttem lévőknek is örömet és büszkeséget okoz. Úgy érzem mindez nekem megvan és erre nagyon büszke vagyok.

Mit tartasz a legnagyobb sikerednek?

Amikor az egész ügynökséget elkezdtük, akkor valami nagyon jót szerettem volna csinálni, olyat, ami kiemelkedik a reklámszakmában. Ügyféloldalról jöttem, több ügynökséggel is dolgoztam és valahogy mindig megvolt bennem, ha én csinálnám, máshogy fognék hozzá. Voltak terveim, voltak céljaim, mindenképpen egy professzionális, erős stratégiai kompetenciákkal rendelkező, márkákat integráltan, hosszútávon kezelő, „brand lead” ügynökséget szerettem volna létrehozni, amely komoly, nagy márkákon dolgozik. Tulajdonképpen bőven túl tudtam teljesíteni, amit elterveztem. Magyarország egyik legsikeresebb ügynökségét hoztuk létre, világranglista vezetők vagyunk hatékonyságban, szinte mindent megnyertünk, ami megnyerhető, olyan ügyfelekkel dolgozunk, amilyenekről mindig is álmodtam. Szuper csapat van körülöttem, az emberek, akikkel együtt dolgozom, szinte a barátaim. Minden reggel gyomorgörcs nélkül megyek be oda, ahol a legjobban szeretek lenni a családi otthonunkon kívül. Az ACG szinte a második családom. Összességében ezt tartom a legnagyobb szakmai sikeremnek.

Emlékszel a pillanatra, amikor úgy döntöttél, saját vállalkozásba kezdesz? Ehhez azért nagy bátorság kell.

Akkoriban még egészen más volt a piac és a mostani fejemmel azt gondolom, hogy egy kicsit könnyebb volt akkor. Ennek már lassan 16 éve. Fiatal voltam és bátor, voltak céljaim, voltak álmaim és ezeket meg akartam valósítani. Óriási elánnal, a kudarc lehetőségével nem is számolva vágtam bele, tulajdonképpen nulláról kezdve.

Szerinted volt szerepe a szerencsének a karrieredben?

Érdekes, ezt többször is megkérdezeték már és én mindig olyan választ adtam rá, amilyen életszakaszban épp voltam. Ahogy értem, úgy ez a válasz is változott. Amikor fiatal voltam, akkor azt gondoltam, hogy az egész csak a szerencsén múlt, mindig jókor voltam jó helyen, hogy egy baromi nagy mázlista vagyok. Volt bennem egy nagy adag félelem is persze, hogy a szerencse egyszer csak elpártol mellőlem, de ez volt az alaphozzáállásom. Tíz év kellett hozzá, hogy stabilan megérjen bennem: mindaz, amit elértem nem lehet a véletlen műve, masszív részem van benne. Ahogy egyre előrébb jutottam, úgy értem a céggel együtt én is, és értettem meg, hogy a lelkesedésem, a kitartásom, a céltudatosságom, az elkötelezettségem, valamint a számtalan döntés amit hoztam az, ami elvezetett oda, ahol ma tartok. Mindemellett azért egy kis szerencse mindenhez kell, álszentség lenne azt állítani, hogy minden, ami történt előre eltervezett volt.

Fotó: Femcafe/Debreczeni Zita

Oldalak

Szólj hozzá Te is!