Szexista vagy sem? - Az ékszerreklám megosztotta a világot
Mi nők szívesen nézünk olyan reklámokat, amiben félmeztelen, beolajozott testű, gyerekekkel nevetgélő és édes kiskutyákkal szaladgáló pasik épp házimunkát végeznek, hiszen kinek ne jönnének be ezek a dolgok? Miért gáz mégis, ha a pasiknak szóló reklámokban férfikezek meztelen nőket fogdosnak?
Az első hiba
December 1-ján az új-zélandi férfimárka, az I Love Ugly (Szeretem a rondát) olyan kampánnyal rukkolt elő, ami szerte a világban felháborodást váltott ki a nők körében: arctalan férfikezek simogatnak meztelen női testeket. Csakhogy ez a kampány nem nekik készült, hanem nyíltan férfiaknak. A felháborodás egyébként érthető, hiszen a nőket lealacsonyítva, egy „darab húsra” redukálva ábrázolja, míg a férfiaknak egyfajta cukros bácsi szerep jut.
Ékszerekkel túldíszített kezek markolásszák a lányokat, de sajnos olyan módon, ami inkább visszataszító, mintsem szexis. Az ötlet nem féltétlenül lett volna rossz, ha művészi módon történt volna a megvalósítás.