A divatbirodalom, melynek sikeréhez tragikus út vezetett - Versace

Versace. Egy erőteljes név, amely ma a legbefolyásosabbak közé tartozik a divatiparban. A sikerhez vezető út azonban sokszor akadályokkal és veszteségekkel tűzdelt - erről a ma 66 éves Donatella is tudna mesélni. Mi tette a márkát ilyen népszerűvé, és hogyan vált az alapító nővéréből a világ egyik legnagyobb brandjének feje - születésnapi portré Donatelláról és a Versacéról.

Donatella. Versace.

Donatella Versace a dél-olaszországi Reggio di Calabriában született, négy gyerek közül ő volt a legfiatalabb. Apja, Antonio eladó volt, édesanyja, Francesca ruhakészítő. Idősebb nővére, Tina 12 évesen halt meg helytelenül kezelt tetanuszfertőzésben. Donatellát öccse, Gianni rábeszélte, hogy 11 évesen szőkére festesse a haját, mert nagy rajongója volt Patty Pravo olasz énekesnek.

A 70-es évek közepén Donatella irodalmat és nyelveket tanult Firenzében, Olaszországban, de minden hétvégén ingázott Milánóba, hogy testvérével, Giannival tölthessen időt. Azt tervezte, hogy bátyja mellett dolgozik a public relations osztályon (ennyire jóban voltak), de szerinte "múzsaként és kritikusként" értékesebb volt számára. Testvére vállalkozásaihoz való közelsége révén belépett a divat világába. 1989-ben Gianni piacra dobta a neki szánt parfümöt. A médiában testvére múzsájaként ismerték széles körben.

Az 1990-es években, amikor dúlt a luxusháború Versace és Armani között, ő adta a márka vonzerejét jellemző csillogást. Gianni Versacét 1997. július 15-én meggyilkolták az újjáépített Casa Casuarinán - más néven Versace-kastélynál - Miamiban, Floridában. A nagy nyilvánosságot követelő bűncselekmény következtében a Versace család nagy része - beleértve Donatellát is - átmenetileg a Karib-tengeren lévő magán üdülőhelyére költözött. Gianni halálakor a Versace márka 30 százalékát testvére, Santo Versace, 50 százalékát pedig lánya, Allegra örökölte.

A Gianni halála utáni évek

1998. július 18-án, egy évvel és három nappal Gianni halála után Donatella Versace megrendezte első Haute couture show-ját a Versace Atelier-ben a Hôtel Ritz Parisban. A kifutót a szálloda medencéje fölé építette, ahogy testvére minden évszakban tette, bár ezúttal puszta üvegből.

Donatella első évei a cég vezetőjeként instabilak voltak, míg 2005-ben új feminista javaslatot fogalmazott meg a márka számára. Olyan reklámkampányokat tervezett a Versace számára, amelyekben Jennifer Lopez, Madonna, Courtney Love, Christina Aguilera, Jonathan Rhys Meyers, Demi Moore, Nicki Minaj és Lady Gaga szerepelt. Ő tervezte Jennifer Lopez zöld Versace ruháját, más néven "dzsungel-ruhát", amelyet a sztár a 42. Grammy-díjátadón viselt 2000-ben.

Donatella karrierje felfelé ívelt, magánélete azonban lassan tönkrement. Házassága Paul Beckkel 2000-ben véget ért. 18 évig küzdött kokainfüggőséggel, illetve erős dohányos is volt. Állítólag olyan mértékben élt vissza a szoláriummal, hogy a bőr idő előtti öregedésével kellett szembenéznie. Számos plasztikai műtéten esett át, melyek közül sok negatív hatással volt a megjelenésére.

Jennifer Lopez és az a bizonyos Versace-ruha

A 42. Grammy-díjátadón (2000) Jennifer Lopez a zöld dzsungel ruháját viselte, amely nemzetközi figyelem középpontjába került, és a médiában nagy nyilvánosságot kapott. Ezt maga Donatella tervezte. A Lopez által viselt ruha továbbra is a Google Képek létrehozásának oka, és köztudott, hogy a Grammy-éjszaka után 24 órán belül több mint 600 ezerszer töltötték le. 2019-ben Lopez 2000 óta először viselte ismét a ruhát a Versace Milan Fashion Show-n. Hatalmas sikert aratott.

A legszebb darabok - válogatás

Donatella eladta a céget a Capri Holdingsnak (Michael Kors) 2018-ban, de továbbra is a brand kreatív vezetője maradt. Versace ma 66 éves, a jeles nap margójára pedig összeszedtük a legszebb kreációkat a márkától.

Leadfotó: 123rf

Oldalak