Fashion&Beauty

Még több magyar- és nemzetközi tervező a Budapest Central European Fashion Week divathéten

Közép-Európa egyik legnagyobb divateseménye, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) ezúttal is rengeteg magyar és nemzetközi tervezőt, illetve fiatal tehetséget vonultat fel. A divat mellett idén tavasszal kiemelt szerepet kapnak Budapest turisztikai látványosságai is. (x)

Jegyezd fel a naptáradba!

Április 27. és 29. között a Várkert Bazárban mutatja be a 2018/19-es őszi-téli kollekcióját közel 30 magyar, illetve kelet-közép-európai dizájner márka - köztük olyan, világszerte jegyzett magyar brandek, mint az ABODI, a Nanushka, a Katti Zoób, a Je Suis Belle és a Maison Marquise. Az eseményen több kiemelkedő nemzetközi, nyugat-európai és regionális divatsajtó képviselő is jelen lesz, valamint számos újságíró és több mint 30 blogger nem csak Magyarországról, hanem Oroszországból, Olaszországból, Franciaországból és a V4 tagországokból is.

A három napos divathét egyik legnagyobb nemzetközi sztárja a cseh Jiri Kalfar lesz, aki évek óta izzásban tartja a külföldi divatsajtót: munkáit egyszerre inspirálja a népművészet, a viktoriánus divat és a modern vonalak, a kivitelezés során pedig a luxust és a fenntarthatóságot egyaránt szem előtt tartja. Továbbá itt lesz az ukrán Omelya is meseszerű parti ruháival. A rendezvény a fiatal tehetségeket is támogatja: a Young Talents show-n és prezentáción hazai divatiskolák végzős tervezői mutathatják be vizsgamunkáikat. Az ezt követő napokban a divatbemutatók mellett különböző társrendezvényeken, illetve egy multibrand pop-up storeon vehetnek részt az érdeklődők.

Turisztikai attrakciók

A divatbemutatókat a Világörökség részét képző Várkert Bazárban szervezi a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), ezzel is hangsúlyozva a divathét turisztikai jellegét. A három napos divathét társrendezvényeit Budapest ikonikus helyszínein tartják, bevonva a turisztikai attrakciókat. „A célunk az, hogy a divathetet átjárja fővárosunk lendülete, és megmutatkozzanak Budapest történelmi, építészeti, gasztronómiai erősségei" - emelte ki Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ divatiparért felelős igazgatója. A divat és turizmus kapcsolódása azért is kézenfekvő, mert a divat ma már ugyanúgy szerepet játszik a kultúránkról alkotott kép formálásában, mint a történelmünk, a hagyományaink, a kortárs művészetünk és az életstílusunk” - tette hozzá.

Kiváló szakmai lehetőség

A divathét fő célkitűzése a tehetséges divattervezők segítése. A hazai tervezők összefogásán keresztül a divathét hatással lehet a hazai és külpiaci értékesítésre is: miközben kivételes alkalmat ad arra, hogy a hazai divattermékeket itthon még ismertebbé tegye, bemutatja a magyar dizájnereket a nemzetközi piacokon is. Felismerve a régiós összefogásban rejlő potenciált, a BCEFW a kelet-közép-európai országok közti szakmai kapcsolatokat is erősíteni kívánja, ezért a tervezők mellett a divatipar más szakembereit is vendégül látja.

Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény fő szponzora a Mercedes-Benz, valamint kiemelt támogatóként jelenik meg a divathéten a MOL, melynek hozzájárulásával valósul meg a MOL Pop-up Store a belváros szívében lévő Ybl Palotában. A részletes program a bcefw.com oldalon érhető el.

Oldalak

Video Erre ügyelj, ha ülőmunkát végzel
Fashion&Beauty
Lifestyle
Sokan a létezéséről sem tudnak ennek a "mágikus" olajnak, pedig elképesztő hatással van egész szervezetünkre nézve, többek között még az őszülést is képes visszafordítani.
Lifestyle
Gondoltad volna, hogy az előbb említett két fűszeren, valamint a szerecsendión és a chilin kívül van még egy, igencsak aromás és ritkán használt finomság, amely segítségedre lehet a hasi zsír...
Lifestyle
Lifestyle
Egy váratlan esemény teljesen megzavarja a Halak lelkivilágát. Heti horoszkóp.
Sztárok
Bár édesanyjáról és nővéréről meglehetősen sokszor esik szó, Jozefina hercegnő mégis méltatlanul kevés figyelmet kapott eddig, azonban most, hogy 14 éves lett, és közzétettek róla egy friss képet,...
Sztárok
Nem mellesleg a nagy örömhírt is a szexi fürdőruhás képével tudatta követőivel.