Fashion&Beauty

Még több magyar- és nemzetközi tervező a Budapest Central European Fashion Week divathéten

Közép-Európa egyik legnagyobb divateseménye, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) ezúttal is rengeteg magyar és nemzetközi tervezőt, illetve fiatal tehetséget vonultat fel. A divat mellett idén tavasszal kiemelt szerepet kapnak Budapest turisztikai látványosságai is. (x)

Jegyezd fel a naptáradba!

Április 27. és 29. között a Várkert Bazárban mutatja be a 2018/19-es őszi-téli kollekcióját közel 30 magyar, illetve kelet-közép-európai dizájner márka - köztük olyan, világszerte jegyzett magyar brandek, mint az ABODI, a Nanushka, a Katti Zoób, a Je Suis Belle és a Maison Marquise. Az eseményen több kiemelkedő nemzetközi, nyugat-európai és regionális divatsajtó képviselő is jelen lesz, valamint számos újságíró és több mint 30 blogger nem csak Magyarországról, hanem Oroszországból, Olaszországból, Franciaországból és a V4 tagországokból is.

A három napos divathét egyik legnagyobb nemzetközi sztárja a cseh Jiri Kalfar lesz, aki évek óta izzásban tartja a külföldi divatsajtót: munkáit egyszerre inspirálja a népművészet, a viktoriánus divat és a modern vonalak, a kivitelezés során pedig a luxust és a fenntarthatóságot egyaránt szem előtt tartja. Továbbá itt lesz az ukrán Omelya is meseszerű parti ruháival. A rendezvény a fiatal tehetségeket is támogatja: a Young Talents show-n és prezentáción hazai divatiskolák végzős tervezői mutathatják be vizsgamunkáikat. Az ezt követő napokban a divatbemutatók mellett különböző társrendezvényeken, illetve egy multibrand pop-up storeon vehetnek részt az érdeklődők.

Turisztikai attrakciók

A divatbemutatókat a Világörökség részét képző Várkert Bazárban szervezi a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), ezzel is hangsúlyozva a divathét turisztikai jellegét. A három napos divathét társrendezvényeit Budapest ikonikus helyszínein tartják, bevonva a turisztikai attrakciókat. „A célunk az, hogy a divathetet átjárja fővárosunk lendülete, és megmutatkozzanak Budapest történelmi, építészeti, gasztronómiai erősségei" - emelte ki Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ divatiparért felelős igazgatója. A divat és turizmus kapcsolódása azért is kézenfekvő, mert a divat ma már ugyanúgy szerepet játszik a kultúránkról alkotott kép formálásában, mint a történelmünk, a hagyományaink, a kortárs művészetünk és az életstílusunk” - tette hozzá.

Kiváló szakmai lehetőség

A divathét fő célkitűzése a tehetséges divattervezők segítése. A hazai tervezők összefogásán keresztül a divathét hatással lehet a hazai és külpiaci értékesítésre is: miközben kivételes alkalmat ad arra, hogy a hazai divattermékeket itthon még ismertebbé tegye, bemutatja a magyar dizájnereket a nemzetközi piacokon is. Felismerve a régiós összefogásban rejlő potenciált, a BCEFW a kelet-közép-európai országok közti szakmai kapcsolatokat is erősíteni kívánja, ezért a tervezők mellett a divatipar más szakembereit is vendégül látja.

Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény fő szponzora a Mercedes-Benz, valamint kiemelt támogatóként jelenik meg a divathéten a MOL, melynek hozzájárulásával valósul meg a MOL Pop-up Store a belváros szívében lévő Ybl Palotában. A részletes program a bcefw.com oldalon érhető el.

Oldalak

Fashion&Beauty
Lifestyle
Sokan kihagyják ezt a jelentéktelennek tűnő, ámde annál fontosabb lépést a sonkafőzés során. Vajon te is itt hibáztál eddig?
Sztárok
Ha ezt túl fogja élni Krausz Gábor és Mikes Anna szerelme, akkor valószínűleg mindent. A sztárpáros igyekezett megnyugtatni a rajongókat.
Sztárok
Gal Gadot nem sokat beszél a magánéletéről, így senkit sem lepett meg, mikor kiderült: nemrég a legnagyobb titokban hozta világra negyedik gyermekét. A DC sztárja most friss fotóval jelentkezett az...