Kávé depresszió ellen?

Az amerikai Harvard Egyetem kutatói arra a megállapításra jutottak, hogy a kávé megelőzheti a depresszió kialakulását.
A koffeinmentes kávé fogyasztása nem járt ilyen előnnyel, ezért a kutatók úgy vélik, a hatás azon keresztül jön létre, hogy a koffein megváltoztatja az agy kémiáját.
Michael Lucas és kutatócsoportja az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban ismertette részletesen tanulmányát, amelyben 50 ezer amerikai ápolónő egészségi adatait elemezték, akiknek az átlagos életkora 63 év volt.
Michael Lucas és kutatócsoportja az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban ismertette részletesen tanulmányát, amelyben 50 ezer amerikai ápolónő egészségi adatait elemezték, akiknek az átlagos életkora 63 év volt.
Video Tabuk nélkül az anyaságról: magyar sztáranyukák őszintén meséltek arról, mi változott meg örökre az életükben
A Harvard közegészségügyi karának munkatársai 1996 és 2006 között, egy évtizeden át követték nyomon a nők egészségét, akik kérdőíveket is kitöltöttek kávéfogyasztási szokásaikról. A követés időtartama alatt mintegy 2600 nőnél jelentkezett depresszió.
Az adatok elemzéséből és összehasonlításából az derült ki, hogy azoknak a nőknek, akik legfeljebb napi egy kávét ittak 15 százalékkal nagyobb volt az esélye arra, hogy depresszió alakul ki náluk, mint azoknak, akik napi két-három koffeines kávét ittak. Húsz százalékkal csökkent a depresszió kockázata azoknál, akik napi négy kávét, 550 milligramm koffeint fogyasztottak.
Forrás: MTI
Oldalak
A Nyilasra egy furcsa álom vagy egy váratlan találkozás mély hatást gyakorolhat - olvasd el napi horoszkópod te is!
A vasalás sokak számára az egyik legkevésbé hiányzó házimunka: mire előkerül a vasalódeszka, már el is ment a kedvünk az egésztől. Pedig egy apró változtatással már teregetéskor sokat tehetsz azért,...
Az első benyomás döntő fontosságú: mutatjuk azt a három meghatározó részletet, amit minden látogató másodpercek alatt kiszúr a lakásodban.
Kiderültek az első konkrét részletek Cristiano Ronaldo és Georgina Rodríguez szűk körű, diszkrét esküvőjéről, amelyet Portugáliában tartottak meg.
Izzasztó hétvége vár ránk: perzselő napsütés, 37 fokos hőség és kiterjedt hőségfigyelmeztetés nehezíti a mindennapokat az elkövetkező napokban.
Létezik olyan gyógynövény, ami tényleg „felfalja” a zsírt? Bár csodaszerek természetesen nincsenek, bizonyos növények olyan vegyületeket tartalmaznak, amelyek támogathatják az anyagcserét és a...
























