Házi praktikák horkolás ellen, amik tényleg működnek

Sebészkés helyett mi ezeket javasoljuk!

Változtasd meg az alvási pozíciódat

Ha a hátadon fekszel, a torkodban lévő izmok összeesnek és egyre szűkebb lesz a hely. Ennek eredményeképpen ahogy a levegőt veszed, elkezdenek vibrálni az izmok, ami horkolást eredményez. Ha azonban az oldaladon alszol, akkor a torkod nem szűkül össze, így a horkolást is elkerülheted.

Válassz magasabb párnát

A Mayo Clinic vizsgálatai arra jutottak, hogy ha magasabban van a fejed, akkor a nyelved nem torlaszolja el a légzőnyílásokat, vagyis nem fogsz horkolni. Próbálj meg magasabb párnát beszerezni, esetleg olyan ágyat, aminek a fejrésze állítható!

Ne igyál alkoholt

Ha lefekvés előtt alkoholt iszol, ne lepődj meg, ha hirtelen horkolni kezdesz. Az alkoholos italok ugyanis ellazítják a torkod izmait, és már kész is a baj. A szakértők azt javasolják, hogy lefekvés előtt minimum négy órával ne igyál alkoholt, három órával előtte pedig tartózkodj a nehéz ételektől.

Használj párologtatót

Lehet, hogy a szoba száraz levegője miatt horkolsz, úgyhogy az is megoldás lehet, ha beszerzel egy párologtatót. Nagyon fontos, hogy megfelelően kapj levegőt az orrodon keresztül, hiszen ha bedugul, akkor egyfajta vákuumeffektus jön létre a torkodban, ami ellazítja az ott lévő izmokat. A párologtató segít megnyitni a légutakat, ezáltal a horkolás is szűnik.

Lapozz, a cikk foytatódik a következő oldalon!

Fotó: glamour.com

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!