Hatásos megoldások a laktózérzékenységre

A laktózérzékenységre általában nem fordítunk elég figyelmet, pedig van néhány megoldás, amellyel megoldható a kellemetlen tüneteket okozó betegség. Lássuk ezeket!

A világ felnőtt lakosságának 75%-át érintő betegség a laktóz-intolerancia, amelyet a laktáz enzim hiánya okoz, így a szervezet nem tudja feldolgozni a tejcukrot. Ha megjelenik a családban ez a betegség, nyilván sok háziasszony teszi fel a kérdést, hogy hogyan kerülje ki a tejtermékeket a főzések során.

Természetesen ennek a betegségnek is különböző fokozatai vannak, így mindenki ki tudja tapasztalni, hogy mi az, amit egyáltalán nem bír a tejtermékek közül. Így előfordulhat, hogy kisebb étrendbeli változtatással is megoldható a probléma. Ha komolyabb változtatások szükségesek, akkor már jobban szét kell nézni a boltokban található lehetőségek között.

Szerencsére ma már több megoldás is rendelkezésünkre áll, ha ki akarjuk kerülni főzés során a tejcukrot tartalmazó alapanyagokat.

Laktózmentes tejtermékek
A legtöbb bolt kínálatában, de a nagyobb bevásárlóközpontokban biztosan megtalálhatod a laktózmentes tejtermékeket, így könnyen beszerezhetsz tejfölt, tejszínt, tejet, joghurtot, de akár túrót is. Nagy előnye ezeknek a termékeknek, hogy ugyanúgy felhasználhatóak főzés során, mint a tejcukrot tartalmazó társaik és az elkészült ételek íze sem sokban tér el a megszokottól.

Növényi alapú tej
A laktózmentes tejtermékek mellett kiváló megoldás lehet még a különféle növényi alapú szója, rizs, kókusz és zabtej alkalmazása is.

Tofu
Nem csak a vegetáriánus étrend kedvelői körében népszerű ez az alapanyag, hanem laktózérzékenység esetén is nyugodtan lehet használni. A legtöbb boltban szintén megtalálható különféle ízesítésben és fogyasztásával helyettesíthetjük a túrót és a sajtokat.

A helyettesítendő alapanyagok mellett vannak olyan ételcsoportok is, amelyeket csekély változtatás mellett is fogyaszthatnak a tejcukor-érzékenyek.

Gabonafélék, zöldségek
Ez az egyik olyan alapanyag, amely nyugodtan fogyasztható. Főzelékek, illetve kásák készítésekor kell jobban odafigyelni a tej megfelelő helyettesítésére.

Margarin
Érdemes a növényi alapú margarinokat választani, azonban vásárláskor hasznos lehet az összetevők listáját átfutni, ugyanis egyes termékek tartalmazhatnak laktózt.

Olajos magvak
Kifejezetten ajánlott a dió, mandula, mogyoró, mák és társaik közül minél többet fogyasztani, hiszen magas a kalcium és D-vitamin tartalmuk, és az ezekből készült ételek pótolhatják a kiesett vitamin és ásványi anyag forrásunkat.

Oldalak