Bed&Love

Lehet szexből szerelem?

2011 a forró hangulatú jelenetekben bővelkedő romantikus vígjátékok éve lesz, tekintve a szexet sem mellőző előzeteseket és mozifilmcímeket, mint a Csak szexre kellesz vagy a Friends with Benefits. Most nézzük az évindító szerelmi bonyodalmat, a Szerelem és más drogokat.

A szerelem és más drogokat címéből adódóan, meg persze a sok reklámnak köszönhetően nagy érdeklődéssel fogadta a közönség és a szakma, nem beszélve a két főszereplőről, a neveletlen hercegnőként ismert Anne Hathawayről és az ügyeletes szívtipróról, Jake Gyllenhaalről. A szakma egy pár jelöléssel is díjazta a beskatulyázott szerepükből kilépő két színészt, de főleg Anne Hathawaynek jár az elismerés, aki ugyan szerepéből adódóan, de könnyedén lejátszotta a mozivászonról a Holnapután és a Túl a barátságon sztárját. De mielőtt bármilyen tanulságot megfogalmaznánk a filmről, lássuk a történetet!

Video Horányi Juli, Tóth Vera, Mihályfi Luca: Tényleg nehezebb nőként a zeneiparban?

Adott egy sármos nőcsábász, Jamie Randall (Jake Gyllenhaal), aki már a nyitójelenetben a főnök barátnőjével kokettál egy műszaki üzlet dolgozójaként, és pillanatok alatt leszédíti a kollegina bugyiját, ahogy minden más nőét is, akivel csak dolga akadt. Az elmaradhatatlan telefonos lebukós jelenetet követően a következő pillanatban Jamie már a gyógyszeriparban kamatoztatja meggyőző képességét, ugyanis vaskos fizetés reményében most gyógyszerügynökként tengeti mindennapjait. Jake Gyllenhaal a boci szemeivel, a meggyőző dumájával és a termékmintákat rejtő gurulós táskájával nem csak a filmbeli titkárnőket, orvosi asszisztenseket, de a moziban kedvesük mellett ülő női közönséget is hamar leveszi a lábáról.

A film elején nem véletlenül látjuk az 1996 feliratot, ugyanis a férfi orvosokat szívtipró sármja helyett az 1997-ben újnak számító potencianövelő szerrel, a Viagrával kenyerezi le. A Viagrán kívül nem sok jelentése van az 1996-os cselekménynek, ha leszámítjuk azt, hogy ezzel is felkeltik a nézők figyelmét, és érzékeltetik, a tanulságot mellőző szokásos vígjátékoknál komolyabb hangvételű drámára számíthatunk, de a műfajok keveredésére még visszatérünk.

Tehát a mi szívtipró Jamie Randallunk a sikerben és nők gyűrűjében fürdőzve mindenkit egy-két perc alatt levesz a lábáról, majd ugyanolyan gyorsan ejti is őket, amikor az első fél óra után találkozik a film másik főszereplőjével, Maggievel (Anne Hathaway), akiről azonnal kiderül, hogy Parkinson-kóros, a két színész között pedig csak úgy forr a levegő, így nem nehéz kitalálni, hogy ebből még bőven lesz  bonyodalom, újra megragadva a néző figyelmét. Maggie nem olyan, mint a többi nő, akivel Jamie eddig találkozott, öt perc beszélgetésből, majd öt perc szexből álló randijuk után nem zaklatja telefonhívásokkal és szerelmével a függetlenségmániás Jamie-t, ha csak nem egy lopott pásztoróráról van szó a ház előtt vagy egy kávézó raktárjában. Az érzelem nélküli testiségen alapuló kapcsolatukat csak az fenyegeti, hogy Jamie beleszeret Maggiebe, aki viszont betegségéből kifolyólag csak bonyodalmak nélküli szexet akart a sármos gyógyszerügynöktől.

És itt kezdődhetne csak az igazi dráma, hogy mi lesz azután, hogy a lány betegsége egyre súlyosbodik, és a remegés miatt lassan már semmit sem tud megfogni. A film mégsem mélyül el a Parkinson-kór bemutatásában, így a szereplőkről sem kapunk teljes jellemábrázolást. Nem tudjuk pontosan, miért viselkedik Maggie másként a betegség előrehaladtával, és egyáltalán mik a Parkinson fázisai. Azon túl, hogy orvosról orvosra járkálnak, majd egy csapat remegő Parkinson-kóros találkozóján találjuk magunkat, ahol egy beteg nő férje próbálja menekülésre bírni a kétségbeeső Jamiet, nem igazán mélyül el a betegség komolyságában és lélektanában, ahogy azt sokan várnánk.

Talán ebből kifolyólag éreztem azt, hogy a halálos betegség csak egy ütőkártya a rendező kezében, hogy kitörhessen a romantikus vígjáték sablonjából, és minél több díjat söpörjön be - ami sikerült is, bár megjegyzem, ez inkább a színészek érdeme-, ám azzal, hogy sem a drámába, sem a jellemábrázolásokba megemlítésnél mélyebben nem merül bele, csak összezavarja a nézőt. Hiszen aki romantikus vígjátékra fizetett be, nincs szüksége halálos drámára, csak ütős poénokra, és a színészek közti kémiára, aki pedig a film előtt bekészített egy százas zsepit, sajnos annak is csalódnia kell. A film igazán drámai része pont ott kezdődik, ahol a film véget ér, hiszen ki tudja, mi lesz velük a szerelmük elfogadása után, amikor a szex helyett a betegség lesz a kapcsolatuk mozgatórugója. A dráma helyett így mégis a romantika marad előtérben, ahogy a szexkapcsolatból szerelem lesz, és ahogy olyan szeretnivalóan harcolnak a szerelembeesés ellen, majd képtelenek beismerni azt. A romantikán túl azért a vígjátékot is meg lehet találni a filmben a színészek közti vibrálásból vagy a helyzetkomikumokból adódóan, amiről sokszor a túlsúlyos bátyó karaktere gondoskodik.

A tanulság a film szerkezete kapcsán a romantikus vígjáték és a dráma műfajának összeférhetetlensége, mert egyik sem tudott igazán kibontakozni, tartalmát tekintve pedig az, hogy egy idő után még a legelszántabb, kötődésképtelen „zsák” is megtalálja a foltját, akiért érdemes feláldoznia az addig foggal-körömmel védett függetlenséget is.
 

Oldalak

Bed&Love
Sztárok
György, Sarolta és Lajos csak korlátozott időt tölthetnek nagyapjukkal, a királlyal, aminek hátterében érthető okok állnak, még ha elsőre talán meglepő is erről hallani.
Lifestyle
Egy régi vágy új értelmet nyerhet az Oroszlán számára. Napi horoszkóp.
Fashion&Beauty
Sarolta hercegnő édesanyja, Katalin hercegné karácsonyi koncertjén bűvölt el mindenkit, méghozzá egy olyan bájos ruhában, melynek egyik apró részletével Dianára emlékezett.
Sztárok
A McLaren 26 éves brit-belga versenyzőjéről mostanában nem csupán azért beszélnek, mert F1-es pilótaként zseniális tehetség, hanem szerelme miatt is, hiszen Norris egy igazi természetes szépséget...
Egészség
A szívünk egészsége roppant fontos, ilyenkor viszont hajlamosak vagyunk sok olyan ételt enni, ami nem tesz jót neki.
Lifestyle
Karácsony közeledtével sok helyen kerül egy kis finom sült kolbász az asztalra, de nem mindegy, hogyan készíted el.